Společnost L’Oréal zveřejnila výslednou zprávu za rok 2017 k plnění svého programu v oblasti trvalé udržitelnosti Sharing Beauty with All. Zpráva akcentuje významný pokrok při plnění cílů v oblasti udržitelné inovace i boje proti změně klimatu.
„V roce 2017 jsme opět dokázali, že ekonomický úspěch a výsledky v oblasti ochrany životního prostředí jdou v našem případě ruku v ruce,“ uvedla Alexandra Palt, ředitelka korporátní odpovědnosti Skupiny. „Chceme ukázat, že odpovědný růst není jen možný, ale nutný – a že trvalá udržitelnost pomáhá vytvářet pro nás všechny takovou budoucnost, kterou si přejeme.“
Hodnoticí nástroj SPOT
Společnost zavedla v minulém roce nástroj SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool) pro udržitelnou produktovou optimalizaci napříč všemi svými značkami. V kosmetickém průmyslu je SPOT prvním prostředkem svého druhu. Na vývoji metodiky pro tento nástroj, který měří veškeré environmentální a společenské dopady kosmetického produktu a identifikuje možné oblasti pro zlepšení, pracují od roku 2014 týmy společnosti L’Oréal s podporou mezinárodních odborníků. Díky němu je společnost schopna naplňovat svůj cíl, jímž je zlepšit do roku 2020 společenský a environmentální profil u 100 % svých nových produktů. Nástrojem SPOT bylo v roce 2017 vyhodnoceno 100 % nových či inovovaných produktů a u 76 % produktů uvedených na trh v roce 2017 došlo ke zlepšení.