Kostnická marketingová společnost Ceresana analyzovala evropský trh s tiskovými barvami, inkousty pro digitální inkjet i tonery pro elektrografii (laserový tisk). Analytici Ceresany očekávají, že celková poptávka po tiskových barvách do roku 2024 zejména vlivem elektronických médií poklesne, a to na 1,17 mil. tun ročně.
Některé segmenty však zaznamenají růst. Patří mezi ně zejména obalový tisk, jehož poptávka po barvách poroste o 2 % ročně, v Rusku o 4,2 % a podobně na tom budou i některé další východoevropské země. Půdu získává digitální tisk: díky zvyšující se kvalitě a poklesu finančních i objemových nákladů (tedy celkových výrobních nákladů digitálních strojů i počtu výtisků v jedné zakázce), ale také díky své rostoucí schopnosti potiskovat kromě papíru přímo i plasty, ocel a hliník. Internetový obchod posiluje poptávku po přepravních obalech, zpřísňující se předpisy o migraci zejména u potravinářských obalů zvyšují poptávku zejména po nízkomigračních barvách, vedou také k vývoji účinnějších bariérových vrstev v obalech.
Studie analyzuje poptávku, výrobu, dovoz a vývoz i výnosy tiskových barev v 21 evropských zemích, trh podle výsledných produktů (včetně obalů) i tiskových technologií (ofsetu, hlubotisku, flexotisku, digitálního tisku apod.). Přináší rovněž informace o 67 hlavních výrobcích tiskových barev podle kontaktních údajů, obratu, zisku, sortimentu a výrobních míst, včetně společností Agfa Graphics, Altana, Colorgraf, Druckfarben Hellas, Flint Group, Fujifilm Europe, hubergroup, Inx Europe, Sicpa a Siegwerk Druckfarben.

