logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Martin Wallner a Tomáš Huber: I dobrou knihu se špatným obalem přehlédnete

11. března 2018
Rozhovory 0
2319
Martin Wallner a Tomáš Huber: I dobrou knihu se špatným obalem přehlédnete

Možná snídáte rohlík nebo chleba s máslem. A možná si po ránu rádi pochutnáváte na sušeném ovoci, vločkách či jiných křupavých dobrotách. Pak určitě znáte Mixit.cz a jeho barevné tubusy, do kterých si můžete namíchat svoje müsli. A to přesně tak, jak ho máte rádi. Se zakladateli celého konceptu, Martinem Wallnerem a Tomášem Huberem, se podíváme originálním obalovým tubusům pod víčko.

Svět balení:

Kde a kdy se zrodil nápad prodávat müsli?

Martin Wallner:

Naše myšlenka vznikla před deseti lety při studiu vysoké školy a byla od první chvíle jasná. Chceme web, kde si návštěvník zvolí z vloček, sušeného ovoce a oříšků svůj mix a my mu jej co nejlevněji a nejrychleji dopravíme domů.

Tomáš Huber:

Aby si mohl zanedlouho objednat znovu.

Svět balení:

Vybudovali jste značku, která má dnes své pevné místo na trhu. Jaká cesta k tomu vedla?

Martin Wallner:

Cesta k pravidelným zákazníkům byla od začátku postavená na kvalitním produktu, konceptu vlastního míchání a neotřelé komunikaci. Vše se nám povedlo bez kapitálu investorů pouze s vlastními zdroji. Dělali jsme a děláme to, co nás baví, považujeme to za seberealizaci. Vše navíc stále děláme tak, jak nám radí intuice.

Svět balení: 

Jak vznikal název Mixit?

Tomáš Huber:

Názvů, ze kterých jsme vybírali, bylo více. Původně mělo být názvem snídáme.cz. To ale nebylo ono. Ještě před spuštěním si ho dodavatelé pletli se slovem snídaně. Nakonec se nám podařilo přijít s Mixit.

Martin Wallner:

Mixit zvítězil těsně před startem projektu, přesvědčil nás kamarád a my jsme mu za to náležitě vděční. Mixit je zároveň univerzálně pochopitelným názvem i pro zahraniční trhy.

 Svět balení:

Co se skrývá za ptáčkem v logu?

Tomáš Huber:

Na ptákoviny nás užije! Zároveň je ptáček Mixiťáček milovníkem zobání všeho druhu. K opeřencům naše komunikace často inklinuje. Příkladem je úspěšná sezonní kampaň Veli-koko-noce.

Svět balení:

Do povědomí zákazníků jste se dostali i díky originálním obalům. Jak je pro vás z marketingového hlediska důležitý obal?

Martin Wallner:

Tubus je pro nás nositelem brandu a zároveň uměleckého vyjádření našeho grafika, který s námi spolupracuje od našich začátků. Máme radost, když vidíme, že se z tubusů stávají téměř sběratelské kolekce a naši zákazníci je zároveň umějí využít pro mnoho účelů – ptačí budka, boxy na koření, různé domácí dekorace atp.

Svět balení:

Jak vznikl nápad s tubusy?

Martin Wallner:

Chtěli jsme praktický obal, který by sloužil nejen jako praktické balení, ale byl také designovým nositelem brandu Mixit a mohl najít i další využití, když zrní v tubusu dojíte.

Svět balení:

Obal prodává. Podepsali byste se pod tuto větu?

Tomáš Huber:

V konkurenčním prostředí v kamenných prodejnách je obal jedním z nejdůležitějších prvků produktu. Nemůžete soudit knihu podle obalu, ale možná i dobrou knihu se špatným obalem prostě přehlédnete.

 Svět balení:

Kdo se podílí na tvorbě obalů?

Tomáš Huber:

Tvorba tubusů je výsledkem našich kreativních přání a jejich exekuci má už osmým rokem pod taktovkou náš šikovný grafik. Mimochodem toho jsme za ta léta ještě neviděli osobně…

 Svět balení:

Jakou roli pro vás hraje grafika a design?

Tomáš Huber:

Grafika je pro každou značku vizitkou jejího charakteru, vkusu a firemní identity. Podle reakcí se naši zákazníci s námi v naší hravosti a barevnosti grafiky a designu ztotožňují.

 Svět balení:

Vybírají si tedy zákazníci jen podle obsahu, nebo i podle barvy obalu a jeho vzhledu?

Martin Wallner:

Barva a design obalů vycházejí vstříc přáním zákazníka. Holky obecně milují růžové designy a kluci dávají přednost modré. Čest výjimkám. Snažíme se, aby si na své přišli i děti a jejich rodiče. K dětským motivům máme blízko a rádi přicházíme s novými nápady pro nejmenší.

 Svět balení:

Má zákazník možnost spolupodílet se na obalu, grafice?

Tomáš Huber:

Možnost přímo spoluvytvářet obaly a grafiku se zákazníky jsme zatím neuskutečnili, ale rádi bychom to v nějaké podobě v budoucnu napravili. Našich fanoušků se často ptáme na názor a v jednom takovém případě jsme zastavili tvorbu nové kolekce tubusů, která se jednoduše nelíbila.

Martin Wallner:

Hlas lidu hlas boží. A bohužel boží grafika to prý nebyla.

 Svět balení:

Vytvořili jste i speciální designové tubusy. Poskytují speciální prostor pro marketing?

Tomáš Huber:

Designové tubusy doprovázejí naše sezonní kampaně, které se vážou k ročním obdobím. Bestseller Vánoční mix má tradičně zimní motivy, zatímco například Veli-koko-noční mix hraje jarními barvami.

 Svět balení:

Jsou vaše obaly plně recyklovatelné?

Martin Wallner:

Ano, naše tubusy jsou plně recyklovatelné, abychom potěšili i zákazníky, kteří neradi shromažďují desítky tubusů, které se recyklují obtížněji. Vytvořili jsme jednoduše recyklovatelnou kartonovou eko-karabičku. Zákazník má tak na výběr.

 Svět balení:

Jaké jiné marketingové strategie používáte?

Martin Wallner:

Naší hlavní marketingovou strategií je neustálá inovace a vymýšlení nových produktů. Vzhledem k tomu, že na českém trhu nemáme přímého konkurenta, je naše pozice podle učebnic marketingu vůdcovská.

Svět balení:

Na koho především cílíte?

Tomáš Huber:

Nejčastějším zákazníkem je zákaznice – 78 % nakupujících jsou ženy. Proto jsou také naším hlavním publikem pro cílení. Velmi početnou skupinou našich zákazníků jsou mladé rodiny s dětmi. Nakupuje doslova celá rodina. Díky hravosti mixování na webu mixit.cz je to zábava pro ty nejmenší i nutriční pedanty.

 Svět balení:

Která marketingová aktivita se vám zatím nejvíce vyplatila?

Martin Wallner:

Nelze vypíchnout jednu marketingovou aktivitu. Vše funguje ve společné synergii. Počínají interním newsletterem s novinkami po hravé příspěvky na Instagramu.

 Svět balení:

Jak komunikujete se zákazníky? Využíváte agenturu, či vlastní zdroje?

Martin Wallner:

Komunikaci vytváříme pod jednou domácí střechou. Po zkušenostech s agenturami je pro nás mnohem cennější vytvářet propojení marketingu a výroby přímo na místě. Nyní jsou veškeré naše kampaně a marketingové aktivity v rukou našeho interního týmu.

Svět balení:

Do jakého druhu reklamy dnes investujete nejvíce?

Tomáš Huber:

Pro nás je investicemi stále rostoucí PPC reklama, Facebook, PR aktivity i externí spolupráce s influencery.

Svět balení:

Přejděme k chutím. Na co Češi slyší? Jaké mají chutě? Mění se to sezonně?

Tomáš Huber:

Naším celoročním bestsellerem je křupavé ovoce. Sezonně například roste chuť po čokoládě, zimní mixy jsou proto často nabité čokoládovou energií. Vánoční mix se pro někoho stává dokonce i takovou zdravější variantou cukroví.

Svět balení:

Kde všude po světě si lze na Mixitu pochutnat?

Martin Wallner:

Kromě Česka si pochutnají i zákazníci na Slovensku a v Polsku. Nevydařená kanadská expanze nás také mnohé naučila.

Svět balení:

Mají v zahraničí jiné chutě než u nás?

Česko a Slovensko je chutěmi opravdu bratrské. V Polsku se mnohem méně daří čokoládě a mnohem více ovocnému müsli. V Kanadě jsme museli vyhovět tamnímu specifiku a nabízet tzv. granolu (forma zapečeného müsli).

Svět balení:

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Martin Wallner:

Máme opravdu hodně plánů, ať už jde o vstup na nový trh nebo nový koncept nakupování našich dobrot.

Tomáš Huber:

Sledujte nás na Facebooku, rádi se tam chlubíme s novinkami.

 

Iveta Křížová
šéfredaktorka
adres ikon:
iveta.krizova@atoz.cz
linkedin ikon: linkedin.com/in/iveta-krizova

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required