Možná snídáte rohlík nebo chleba s máslem. A možná si po ránu rádi pochutnáváte na sušeném ovoci, vločkách či jiných křupavých dobrotách. Pak určitě znáte Mixit.cz a jeho barevné tubusy, do kterých si můžete namíchat svoje müsli. A to přesně tak, jak ho máte rádi. Se zakladateli celého konceptu, Martinem Wallnerem a Tomášem Huberem, se podíváme originálním obalovým tubusům pod víčko.
Svět balení:
Kde a kdy se zrodil nápad prodávat müsli?
Martin Wallner:
Naše myšlenka vznikla před deseti lety při studiu vysoké školy a byla od první chvíle jasná. Chceme web, kde si návštěvník zvolí z vloček, sušeného ovoce a oříšků svůj mix a my mu jej co nejlevněji a nejrychleji dopravíme domů.
Tomáš Huber:
Aby si mohl zanedlouho objednat znovu.
Svět balení:
Vybudovali jste značku, která má dnes své pevné místo na trhu. Jaká cesta k tomu vedla?
Martin Wallner:
Cesta k pravidelným zákazníkům byla od začátku postavená na kvalitním produktu, konceptu vlastního míchání a neotřelé komunikaci. Vše se nám povedlo bez kapitálu investorů pouze s vlastními zdroji. Dělali jsme a děláme to, co nás baví, považujeme to za seberealizaci. Vše navíc stále děláme tak, jak nám radí intuice.
Svět balení:
Jak vznikal název Mixit?
Tomáš Huber:
Názvů, ze kterých jsme vybírali, bylo více. Původně mělo být názvem snídáme.cz. To ale nebylo ono. Ještě před spuštěním si ho dodavatelé pletli se slovem snídaně. Nakonec se nám podařilo přijít s Mixit.
Martin Wallner:
Mixit zvítězil těsně před startem projektu, přesvědčil nás kamarád a my jsme mu za to náležitě vděční. Mixit je zároveň univerzálně pochopitelným názvem i pro zahraniční trhy.
Svět balení:
Co se skrývá za ptáčkem v logu?
Tomáš Huber:
Na ptákoviny nás užije! Zároveň je ptáček Mixiťáček milovníkem zobání všeho druhu. K opeřencům naše komunikace často inklinuje. Příkladem je úspěšná sezonní kampaň Veli-koko-noce.
Svět balení:
Do povědomí zákazníků jste se dostali i díky originálním obalům. Jak je pro vás z marketingového hlediska důležitý obal?
Martin Wallner:
Tubus je pro nás nositelem brandu a zároveň uměleckého vyjádření našeho grafika, který s námi spolupracuje od našich začátků. Máme radost, když vidíme, že se z tubusů stávají téměř sběratelské kolekce a naši zákazníci je zároveň umějí využít pro mnoho účelů – ptačí budka, boxy na koření, různé domácí dekorace atp.
Svět balení:
Jak vznikl nápad s tubusy?
Martin Wallner:
Chtěli jsme praktický obal, který by sloužil nejen jako praktické balení, ale byl také designovým nositelem brandu Mixit a mohl najít i další využití, když zrní v tubusu dojíte.
Svět balení:
Obal prodává. Podepsali byste se pod tuto větu?
Tomáš Huber:
V konkurenčním prostředí v kamenných prodejnách je obal jedním z nejdůležitějších prvků produktu. Nemůžete soudit knihu podle obalu, ale možná i dobrou knihu se špatným obalem prostě přehlédnete.
Svět balení:
Kdo se podílí na tvorbě obalů?
Tomáš Huber:
Tvorba tubusů je výsledkem našich kreativních přání a jejich exekuci má už osmým rokem pod taktovkou náš šikovný grafik. Mimochodem toho jsme za ta léta ještě neviděli osobně…
Svět balení:
Jakou roli pro vás hraje grafika a design?
Tomáš Huber:
Grafika je pro každou značku vizitkou jejího charakteru, vkusu a firemní identity. Podle reakcí se naši zákazníci s námi v naší hravosti a barevnosti grafiky a designu ztotožňují.
Svět balení:
Vybírají si tedy zákazníci jen podle obsahu, nebo i podle barvy obalu a jeho vzhledu?
Martin Wallner:
Barva a design obalů vycházejí vstříc přáním zákazníka. Holky obecně milují růžové designy a kluci dávají přednost modré. Čest výjimkám. Snažíme se, aby si na své přišli i děti a jejich rodiče. K dětským motivům máme blízko a rádi přicházíme s novými nápady pro nejmenší.
Svět balení:
Má zákazník možnost spolupodílet se na obalu, grafice?
Tomáš Huber:
Možnost přímo spoluvytvářet obaly a grafiku se zákazníky jsme zatím neuskutečnili, ale rádi bychom to v nějaké podobě v budoucnu napravili. Našich fanoušků se často ptáme na názor a v jednom takovém případě jsme zastavili tvorbu nové kolekce tubusů, která se jednoduše nelíbila.
Martin Wallner:
Hlas lidu hlas boží. A bohužel boží grafika to prý nebyla.
Svět balení:
Vytvořili jste i speciální designové tubusy. Poskytují speciální prostor pro marketing?
Tomáš Huber:
Designové tubusy doprovázejí naše sezonní kampaně, které se vážou k ročním obdobím. Bestseller Vánoční mix má tradičně zimní motivy, zatímco například Veli-koko-noční mix hraje jarními barvami.
Svět balení:
Jsou vaše obaly plně recyklovatelné?
Martin Wallner:
Ano, naše tubusy jsou plně recyklovatelné, abychom potěšili i zákazníky, kteří neradi shromažďují desítky tubusů, které se recyklují obtížněji. Vytvořili jsme jednoduše recyklovatelnou kartonovou eko-karabičku. Zákazník má tak na výběr.
Svět balení:
Jaké jiné marketingové strategie používáte?
Martin Wallner:
Naší hlavní marketingovou strategií je neustálá inovace a vymýšlení nových produktů. Vzhledem k tomu, že na českém trhu nemáme přímého konkurenta, je naše pozice podle učebnic marketingu vůdcovská.
Svět balení:
Na koho především cílíte?
Tomáš Huber:
Nejčastějším zákazníkem je zákaznice – 78 % nakupujících jsou ženy. Proto jsou také naším hlavním publikem pro cílení. Velmi početnou skupinou našich zákazníků jsou mladé rodiny s dětmi. Nakupuje doslova celá rodina. Díky hravosti mixování na webu mixit.cz je to zábava pro ty nejmenší i nutriční pedanty.
Svět balení:
Která marketingová aktivita se vám zatím nejvíce vyplatila?
Martin Wallner:
Nelze vypíchnout jednu marketingovou aktivitu. Vše funguje ve společné synergii. Počínají interním newsletterem s novinkami po hravé příspěvky na Instagramu.
Svět balení:
Jak komunikujete se zákazníky? Využíváte agenturu, či vlastní zdroje?
Martin Wallner:
Komunikaci vytváříme pod jednou domácí střechou. Po zkušenostech s agenturami je pro nás mnohem cennější vytvářet propojení marketingu a výroby přímo na místě. Nyní jsou veškeré naše kampaně a marketingové aktivity v rukou našeho interního týmu.
Svět balení:
Do jakého druhu reklamy dnes investujete nejvíce?
Tomáš Huber:
Pro nás je investicemi stále rostoucí PPC reklama, Facebook, PR aktivity i externí spolupráce s influencery.
Svět balení:
Přejděme k chutím. Na co Češi slyší? Jaké mají chutě? Mění se to sezonně?
Tomáš Huber:
Naším celoročním bestsellerem je křupavé ovoce. Sezonně například roste chuť po čokoládě, zimní mixy jsou proto často nabité čokoládovou energií. Vánoční mix se pro někoho stává dokonce i takovou zdravější variantou cukroví.
Svět balení:
Kde všude po světě si lze na Mixitu pochutnat?
Martin Wallner:
Kromě Česka si pochutnají i zákazníci na Slovensku a v Polsku. Nevydařená kanadská expanze nás také mnohé naučila.
Svět balení:
Mají v zahraničí jiné chutě než u nás?
Česko a Slovensko je chutěmi opravdu bratrské. V Polsku se mnohem méně daří čokoládě a mnohem více ovocnému müsli. V Kanadě jsme museli vyhovět tamnímu specifiku a nabízet tzv. granolu (forma zapečeného müsli).
Svět balení:
Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Martin Wallner:
Máme opravdu hodně plánů, ať už jde o vstup na nový trh nebo nový koncept nakupování našich dobrot.
Tomáš Huber:
Sledujte nás na Facebooku, rádi se tam chlubíme s novinkami.
Iveta Křížová
šéfredaktorka
adres ikon:iveta.krizova@atoz.cz
linkedin ikon: linkedin.com/in/iveta-krizova

