
Rakovnický pivovar má novou grafickou identitu kompletní nabídky piva Bakalář. Nové etikety vytvořil grafický designér Miroslav Ježek. Sází na grafickou čistotu a jednoduchou barevnost, které se vymykají tradiční zdobnosti českých pivních značek.
Cílem změny je nejen odlišení se od konkurence, ale zejména modernizace značky. I z tohoto důvodu zmizela z etiket postava bakaláře Jana Pičky Píseckého, který dal pivovaru v roce 1454 jméno. Historického odkazu se ale pivovar nevzdává.
„Původní design vycházející z gotického písma s kresbou bakaláře působil v dnešní době zastarale a ani jeho čitelnost nesplňovala požadavky současné obalové grafiky. Nová podoba si zachovává historický kontext, došlo ale k maximálnímu zjednodušení, které se zároveň vymezuje dnes módní vlně retro designu,“ uvedl autor etikety Ježek. Na tuzemský trh vyslal pivovar nové etikety v prosinci.
Síla barvy
Značka i nadále pracuje s klasickým odlišením jednotlivých piv barevností, která zákazníkovi usnadňuje orientaci. Základní pivní řada – světlý ležák, světlá, řezaná a tmavá desítka a nealko – dosahuje maximální jednoduchosti v použití jen dvou barev na každé etiketě. Speciály – Bakalář za studena chmelený a Medový speciál – pracují se třemi barvami.