
Velkoobchodní prodejny MAKRO ČR projdou kompletním redesignem. Proměny se po Stodůlkách (září 2017) dočkají nejdříve pobočky v Ostravě, Brně, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a ve Zlíně (březen 2018). Do sortimentu všech poboček bude navíc průběžně zalistováno 1500 nových položek.
Aktualizovaný design prodejen vychází z konceptu MAKRO Inspirace, který byl použit prvně v loňském roce v prodejně v Praze ve Stodůlkách. Redesign se zaměřuje na celkový vzhled obchodu i přestavbu konkrétních oddělení, jako je pekárna, oddělení trvanlivých potravin, oddělení alkoholu či ovoce a zeleniny. Změny ve vnitřním vzhledu obchodu, akcentují nové trendy, teplé barvy a přírodní materiály. V některých obchodech vznikne, po vzoru Stodůlek, i inspirativní otevřená kuchyně. Například Zlínská prodejna MAKRO tak získá nový prostor pro workshopy a ochutnávky.
Realizace rozsahu přestaveb je individuální a liší se podle potřeb jednotlivých prodejen. „Úpravami vždy projde prostředí vstupu do prodejny, navigační prvky jednotlivých oddělení, čelní plochy regálových uliček a přímo na prodejní ploše vzniknou nové POS se zajímavými nabídkami a produkty,“ vypočítává plánované změny Martin Všetečka, ředitel pro kanál Cash & Carry MAKRO ČR a dodává: „Při přestavbě jednotlivých oddělení pak vycházíme z potřeb místních zákazníků z řad podnikatelů, kteří se námi chtějí nechat inspirovat. Prodejny proto reagují na současné trendy v oblasti potravin a gastronomie.“
Lokální novinky
Nový sortiment přinese zákazníkům na 1500 položek. MAKRO věnovalo pozornost především spolupráci s lokálními dodavateli a zacílilo na speciální sortiment pro gastro profesionály a labužníky, který není dostupný v běžných řetězcích.
Řešení navrhl interní tým MAKRO ve spolupráci s italskou společností Costa, českou firmou Refuel a architektem Janem Skoupým. Implementace konceptu pro jednotlivé pobočky probíhá ve spolupráci s lokálním týmem a v přímé reakci na preference zákazníků.