
Kostnická výzkumná společnost Ceresana zveřejnila další ze svých analýz trhu: marketingovou studii Plastové fólie – Evropa, pokrývající 25 evropských zemí a 87 hlavních výrobců, včetně společností Amcor, Bolloré, Constantia, Covestro, DowDuPont, Eastman, Evonik, Exxon Mobil, Mitsubishi, SABIC či Toray. Ceresana očekává, že roční objem evropského trhu s plastovými fóliemi vzroste do roku 2024 na 14 milionů tun.
Studie zahrnuje plastové tašky a sáčky, obalové fólie, smršťovací a strečové fólie, ale i zemědělské a stavební fólie. Zkoumá fólie z PE, PP, PET, PVC i jiných plastů. BOPP (biaxiálně orientovaný PP) je pro balení potravin používán nejčastěji, nelze jej ale dokonale tepelně uzavřít, proto se na něj nanáší vrstva bariérových polymerů, jako jsou EVOH, PVdC či PA. BOPET (biaxiálně orientovaný PET) je vysoce průhledný a vizuálně přitažlivý, má i vysokou pevnost v tahu – lze z něj tedy vyrobit i velmi tenké a lehké fólie a hraje tak klíčovou roli v dalším snižování tloušťky a hmotnosti obalů (tzv. downgaugingu). Pomáhá tak zvýšit trvanlivost potravin rychle podléhajících zkáze či zachovat aroma.
Protože Čína od letoška výrazně omezila dovoz evropských plastových odpadů (kterých do ní směřovala naprostá většina), hledá Evropa naléhavě jiná řešení. Evropská komise například zvažuje „daň z plastů“ a do roku 2030 by měly být všechny plastové obaly v EU recyklovány či opakovaně použitelné.