Národní galerie v Praze vyhlásila ve spolupráci s organizací CZECHDESIGN uzavřenou soutěž s cílem najít si novou vizuální identitu. Nejvýznamnější výstavní instituce v ČR oslovila 10 grafických designérů a studií. O vítězi rozhodne odborná porota.
Po neúspěšném pokusu s otevřenou soutěží, kterou Národní galerie v Praze před 2 lety vypsala a nešťastně zrušila bez udání důvodu, se tentokrát rozhodla zapojit do celého procesu CZECHDESIGN, který se věnuje organizaci designérských soutěží profesionálně. Cílem je připravit regulérní, férovou soutěž s dobrým výsledkem.
Cílem nové vizuální identity je zpřístupnit Národní galerii v Praze atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací a zvýšit tak povědomí o tomto předním českém muzeu umění, podpořit zájem návštěvníků a zvýšit návštěvnost jejích sbírkových expozic a krátkodobých výstav včetně doprovodných veřejných programů.
Základem identity nové značky je: „Národní galerie v Praze jako živá a otevřená instituce, přátelská a příjemná k návštěvníkům“, tedy posun od velkého nepřístupného kolosu, který symbolizuje dnešní logo se znakem lva, k modernímu a atraktivnímu výstavnímu prostoru.
Nové logo/logotyp galerie bude založen na novém názvu a zkratkách: Národní galerie Praha / NG Praha / NGP.
Výsledky soutěže budou známy na začátku května 2018. Následná implementace vizuální identity do jednotlivých výstupů galerie bude probíhat na základě intenzivní spolupráce vítěze soutěže a Národní galerie v Praze až do konce roku 2019. Na vítěze čeká následná zakázka a licence na novou vizuální identitu NGP za 1 300 000 Kč.
Kompletní pravidla soutěže včetně všech příloh jsou ke stažení zde .

