Německo znovu zaujímá první místo v průzkumu nejlepší „národní značky“. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Anholt-GfK Nation Brands IndexSM (NBISM). Druhé místo patří Francii, bronz získalo Spojené království. Do první pětky se poprvé dostalo Japonsko a je na tom stejně jako Kanada.
Česká republika se z hlediska globální percepce své image umístila v roce 2017 celkově na 31. místě. V porovnání s rokem 2016 si vylepšila hodnocení ve všech šesti kategoriích, jež dohromady tvoří celkový index (export, správa země, kultura, lidé, cestovní ruch, imigrace-investice), přičemž nejlepšího hodnocení dosáhla v oblasti globální percepce správy země, které vzrostlo o 1,41 bodu.
Nejvyššího hodnocení dosáhla Česká republika v kategorii správa země (24. místo) a v kategorii imigrace-investice (25. místo), nejníže byla naopak hodnocena v kategorii cestovní ruch (36. místo). V roce 2016 Česku patřilo 30. místo. Ve srovnání s rokem 2016 se celkové skóre Česka zvýšilo o +1,13 bodu, což označujeme za ‘velký’ rozdíl.
Podrobnější informace o průzkumu Anholt-GfK Nation Brands Index naleznete na nation-brands.gfk.com

