Limonáda pod názvem Fanta se objevuje na regálech již od 40. let minulého století a dnes je největší značkou společnosti The Coca-Cola Company (TCCC) po její „vlajkové lodi“. Popularita původního tvaru Fanty (Splash) ale vedla k jeho využívání jako standardu pro balení sycených nápojů vůbec. Proto TCCC přistoupila k návrhu nového tvaru Fanty, společného pro PET i skleněné lahve.
Designově ji navrhl tým Leytona Hardwicka ze společnosti Drink Works. O technické a výrobní otázky se postarala společnost Sidel. Lahev má netradiční spirální tvar, inspirovaným zkroucením pomeranče při lisování šťávy, a sérii žeber zdobených malými bublinkami, včetně torze v dolní polovině. Lahev má asymetrickou strukturu, ale „protilehlé strany lahve musí mít stejnou délku, aby se zabránilo problémům s kolmostí,“ vysvětluje Jérome Neveu, odborník na balení ve společnosti Sidel. „Optimalizovali jsme profil uchopení a úhlovou orientaci dna lahve, aby se geometrie lahve zachovala i po naplnění.“
K testování tvaru bylo vyrobeno 15 pilotních forem. Umístění etiket bylo sladěno s lahvemi Sprite a Contour. Stávající etiketa byla přesunuta blíže k hrdlu láhve, což zvýšilo efektivitu výroby. Nový tvar je k dispozici v objemech 500 ml, 1l, 1,5l a 2l, v PET i skleněné podobě. Nové lahve Spiral Fanta v PET jsou již prodávány v Itálii, Polsku, Maltě, Srbsku, Finsku, Rumunsku a Velké Británii, TCC plánuje jejich zavedení v celosvětové distribuci.

