logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Mileniálové chtějí od Ježíška peníze

5. prosince 2017
Zpravodajství 0
1969
Mileniálové chtějí od Ježíška peníze

Elektronika, oblečení i knížky patří na přední příčky seznamu vánočních přání současných mileniálů. Chcete-li se ale trefit do černého, dejte jim peníze. Skoro polovina z nich si dárek v obálce přeje. Sami se nechystají ve vánočním období omezovat. Plná čtvrtina mileniálů plánuje utrácet více než vloni. Za vánoční svátky dají v průměru 6 300 korun.

Vánoce jsou pro české mileniály, tedy mladé lidi do přibližně 34 let, důležitým obdobím, a proto jsou ochotni kvůli němu sáhnout i hlouběji do kapsy. Podle exkluzivního průzkumu obchodního řetězce Albert plánuje čtvrtina mileniálů letos za dárky utratit více než vloni, pětina pak méně. Co se týče nákupu potravin, průměrná částka, kterou jsou ochotní za ně dát, je 3 000 korun. Obíhání obchodů zvládne 66 % mladých během listopadu a prosince.

Dárek v obálce

Průzkum řetězce Albert zjistil, že na rozdíl od toho, co mileniálové vybírají pro své nejbližší, pro sebe originální dárky nechtějí. Zapomeňte na smartphony, severské detektivky či nové džíny.

Mladou generaci sice potěší elektronika (41 %), oblečení (40 %) či knihy (28 %), všechno však prohrává v porovnání s penězi, které si přeje obdržet 44 % dotazovaných.

„Mileniálové mají daleko větší vztah k vánočním tradicím, jen mění jejich charakter,“ říká psycholožka Markéta Švamberk Šauerová. „Finanční hotovost je pro tuto praktickou generaci skutečně důležitá, přestože paradoxně oni sami vybírají dárky pro druhé velmi pečlivě,“ doplňuje Markéta Švamberk Šauerová.

Exotické ovoce vede

Vánoce jsou jen jednou do roka, a tak není třeba se u sváteční tabule držet zpátky. Alespoň to si myslí 60 % mladých, kteří si plánují štědrovečerní menu vychutnat v jeho typické podobě. Asi čtvrtina dotazovaných hledá nebo preferuje zdravější varianty tradičního pohoštění.

A jaké ovoce je podle mileniálů v Česku typicky vánoční? Vedle tradičních pomerančů a jablek mají mladí s Vánoci spojené především exotické druhy, a to ananas, kaki nebo mango. „Zájem našich zákazníků o různé druhy exotického ovoce dlouhodobě roste, proto se snažíme neustále rozšiřovat nabídku a přinést do našich prodejen ovoce z nejrůznějších koutů světa. Letos na našich pultech najdete například i kiwano, kumquat, marakuju, karambolu či granadillu,“ říká tisková mluvčí řetězce Albert Barbora Vanko.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required