
Potravinářská společnost Hamé změnila podobu etiket u tří svých produktů. Vtiskla jim dětskou tvář. Reaguje tak na změnu legislativy, která od letoška zakazuje až na výjimky označovat potravinářské výrobky jako dětské. Nový design proto dostaly obaly paštiky Májka pro zlatíčka, kečupu Otmánek a okurek Znojmia s nižším obsahem soli a sníženou kyselostí.
Na etikety Hamé poprvé v novodobé historii umístila fotografii dítěte svého zaměstnance. Šestiletý Jakub byl vybrán v internímu castingu, do kterého zaměstnanci Hamé přihlásili na pět desítek svých potomků.
„Novou situaci, kdy legislativa znemožnila nazývat dosavadní dětské výrobky jako dětské, jsme vzali jako příležitost. Hamé je tradiční česká firma a ceníme si toho, že dodnes je v našich závodech svým způsobem rodinná atmosféra, pracují u nás dlouhá léta mnohdy celé rodiny. S motivem dětí a vůbec rodin našich zaměstnanců chceme marketingově pracovat dlouhodobě. Věříme, že se tyto první výrobky s tváří dítěte naší zaměstnankyně osvědčí a další budou následovat,“ vysvětluje marketingová ředitelka Hamé Lenka Vaněk. Připomněla přitom, že Hamé již několik let umisťuje děti svých pracovníků i na obálku časopisu Hamánek, který pro celou republiku vydává již od roku 2010.
Právní předpis nově upravující podobu označování potravin nabyl účinnosti k začátku letošního roku. Jde o vyhlášku Ministerstva zemědělství č. 417 ze dne 13. prosince 2016 o některých způsobech označování potravin, která do české legislativy zapracovává novou evropskou směrnici. „Tato vyhláška mimo jiné zakazuje prezentovat spotřebiteli potravinu nebo její složky jako „vhodná pro děti“, „domácí“, „čerstvá“, „živá“, „čistá“, „přírodní“ nebo „pravá“. Vyhláška zakazuje také označovat potraviny jako „dia“, dietní nebo dietetické, na což Hamé zareagovalo tak, že dané výrobky označuje jako produkty bez přidaného cukru nebo výrobky se sníženým obsahem cukru. Daná legislativa se ale nedotýká například kojenecké stravy, ta se řídí jinými právními předpisy určenými pro zvláštní výživu, které přesně stanoví i složení těchto výrobků, a i nadále tak lze na etiketách využívat třeba slova jako „dětské příkrmy,“ vysvětluje ředitel kvality a vývoje Hamé Vojtěch Čambala.