
Nejdůvěryhodnější značkou roku 2017 se stal Jar, který tak obhájil loňské umístění. Za ním skončil Dr. Max a Vitana.
Třetí ročník programu Důvěryhodné značky celkem ocenil šedesát značek, kterým Češi v roce 2017 nejvíce důvěřují. Program je spojen s anketou zaměřenou na spotřebitelskou důvěru. Anketu pořádá výzkumná agentura Stem/Mark, v druhé polovině září se do ní zapojilo 4000 respondentů. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím online dotazníků hodnotili téměř 600 značek v 60 skupinách.
Většina značek potvrdila své prvenství z loňského roku. Nováčkem mezi oceněnými byla například Benzina v kategorii čerpacích, kategorii prodejců obuvi ovládl Deichmann. Mezi tabákovými výrobky zvítězila značka L&M a obměna nastala i v kategoriích velké spotřebiče, kde zabodovala značka Bosch. Sušenky a oplatky si naklonila tradiční značka Tatranky Opavia.
Podle Ivany Valentové z výzkumné agentury ukázaly výsledky průzkumu, že Češi jsou v otázce důvěry poměrně stálí a věrní. Když už si značka jednou jejich důvěru získá, je poměrně těžké je zviklat pro něco jiného. „Pokud už nějaká značka důvěru spotřebitelů má, nemají konkurenční značky lehkou pozici a musí se velmi snažit, aby se zapsaly do paměti lidí jako důvěryhodné. Samozřejmě důvěryhodnost souvisí i se značkami, které kupujeme, neboť nikdo nemá zájem kupovat produkt, kterému nevěří,“ dodává.
Podpora vítězů
Ačkoliv je slavnostní předávání ocenění za námi, to hlavní na vítěze programu teprve čeká. I letos je pro ně přichystána rozsáhlá mediální kampaň, která bude navíc letos výrazně rozšířena o tituly vydavatelství Bauer Media. Vybrané vítězné značky se tak nově objeví v titulech, jako jsou Claudia, Chvilka pro tebe, Napsáno životem, Rytmus života, Tina a další, uvedené tituly mají zásah 1,5 mil. čtenářů a souhrnný tištěný náklad skoro 850 000 výtisků. Navíc bude pokračovat i podpora z předchozích let, která proběhne například v rozhlasu, na internetu a sociálních sítích, na reklamních obrazovkách v MHD či v čekárnách lékařských ordinací.
Sami vítězové mohou ocenění nasadit ve své marketingové komunikaci – už dříve tuto možnost řada z nich využila. Logo Nejdůvěryhodnější značka se objevilo nejen na obalech produktů (GS condro), ale bylo k vidění i na televizních obrazovkách (reklamy Head & Shoulders, GS condro) nebo přímo v prodejnách oceněných obchodníků (Baťa, ETA). Výjimkou nebylo ani použití v letácích či akčních nabídkách (Mountfield, Kaufland, dm drogerie) nebo v rámci on-line marketingu (Tesco, Lidl).