logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Kateřina Vondrák Hvězdová Brand manager Prestige Jan Becher – Pernod Ricard

11. listopadu 2017
Rozhovory 0
2491
Kateřina Vondrák Hvězdová Brand manager Prestige Jan Becher – Pernod Ricard

„Obal má stejnou váhu jako obsah.“

Stará se o ty nejvybranější produkty světoznámých značek. A ty si žádají prvotřídní balení. Do nabídky Prestige Selection spadá například Chivas Regal, Havana Club, G.H.MUMM či Martell. Kateřina Vondrák Hvězdová, brand manžerka Prestige Jan Becher – Pernod Ricard, ví, že co je dlouholetou tradicí ověřeno, to má punc kvality a prémiovosti. I odpovědnosti.

Svět balení:

Co je tradicí prověřené, to se prodává samo. Podepsala byste se pod tuto větu, nebo podle vás ani věhlasný produkt nesmí usnout na vavřínech a podcenit marketing?

Kateřina Vondrák Hvězdová :

Určitě záleží na kategorii produktů, u klasického FMCG to z mého pohledu už tolik neplatí, především vzhledem k větší odvaze spotřebitelů zkoušet nové věci. Například ale u destilátu to jistě svoji sílu má. Zde je nezbytné připomínat se a udržet značku současnou. Často totiž mohou značky trpět tím, že byly oblíbené třeba v období minulého režimu. Na druhou stranu více než 300letá tradice výroby dodává punc kvality a prémiovosti.

 Svět balení:

Vaše výrobky jsou ve svých kategoriích prémiové. Je u nich sázka na obal trefou do černého?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

Dovoluji si říci, že obal má stejnou váhu při rozhodování spotřebitelů jako obsah. Považuje se za jeden ze zásadních komunikačních nástrojů v místě prodeje a u prestižních či luxusních výrobků to platí dvojnásob. Například naše nejdražší whisky, Chivas Regal The Icon, je prodávána v ručně vyráběných karafách z darlingtonského křišťálu a uložena v koženém pouzdře inspirovaném zavazadly 30. let. I to podporuje její prodej za cenu 80 000 Kč.

Svět balení:

Jaké jsou v současné době trendy v oblasti luxusního balení?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

Obecně platí návrat ke kořenům a tradici, tudíž se výrobci navracejí například k průhledným lahvím, používají ručně vyráběné karafy či papír na etikety a krabičky. V současné době je také velmi zohledňován aspekt ekologie, což potvrzuje výroba skleněných lahví o nižší hmotnosti s využitím menšího množství materiálu. Šetří prostředí nejen na surovinách, ale také na dopravě a dopadech s ní spojených. S podobným trendem se setkáváme i u luxusních oděvních značek, které se například vyhraňují tím, že přestávají používat pravé kožešiny. 

Svět balení:

Co říkáte na personalizované obaly? Využíváte tuto módní formu balení?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

Jakákoliv úprava na míru či personalizace je jistě atraktivní a spotřebitelé jsou ochotni si za ni připlatit nemalé sumy. My tuto formu využíváme u exkluzivnějších produktů, jako je whisky či šampaňské, kde si naši zákazníci mohou nechat na lahev vygravírovat jméno, datum nebo osobní vzkaz či motto.

 Svět balení:

Jaké materiály vedou? Upřednostňujte v balení papír, nebo dřevo?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

Záleží na daném produktu a jeho ceně. Základním balením u lahví okolo 1000–2000 Kč je papírový karton s UV lakem, embosem či ražbou. V případě dárkových variant se často využívají plechovky či jiné dózy obvykle designované za spoluúčasti světových designérů, které jsou v limitovaných edicích. Příkladem může být design dárkové dózy ikonické skotské whisky Chivas Regal připravený spolu s prestižním italským studiem Pininfarina. U luxusnějších whisky je typické využívání dřevěných boxů, kde cena vstupních surovin na obal plně koresponduje s kvalitou a hodnotou daného produktu.

 Svět balení:

Jak moc je pro vás důležité dárkové balení? Kdo ho vymýšlí a realizuje?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

Dárková balení jsou pro exkluzivní alkohol víceméně nutností, obzvlášť pro vánoční období. Vývoj je obvykle řízen globálně, což umožňuje dražší, tedy exkluzivnější provedení za nižší náklady pro jednotlivé trhy.

 Svět balení:

Jaký typ balení na zákazníky zabere? Můžete dát nějaké příklady?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

Nejpopulárnější jsou balení se skleničkami a pak samozřejmě výše zmíněné limitované edice připravené spolu se světovými designéry či právě personifikace.

 Svět balení:

Co bude hitem letošních Vánoc? O který váš produkt bude patrně největší zájem?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

U nás to bude opět s největší pravděpodobností personalizovaná lahev dvanáctileté Chivas Regal. Zajímavý růst zaznamenává i šampaňské.

 Svět balení:

Provozujete také e-shop prestigeselection.cz. Jsou Češi náruživí online zákazníci?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

Obrat online nákupů roste meziročně o desítky procent, což indikuje to, že zatím nejsme na vrcholu. Věřím, že i přesto, že jsou Češi spíše konzervativní zákazníci, za pár let bude online nákup např. u potravin naprosto běžný.

 Svět balení:

Převálcovává online marketingové prostředí tradiční formy marketingu?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

U online marketingu záleží na cílové skupině a na cíli dané komunikace. Televizní kampaň má stále svou sílu, a pokud je reklama kvalitní a jedná se o mainstreamový produkt, obvykle se výsledky v prodejích dostaví velmi brzy. Pokud se ale jedná o produkty určené pro mladší cílovou skupinu, začínám se více přiklánět k online komunikaci stejně tak jako u exkluzivních produktů, kde je potřeba přesně cílit, což online umožňuje. Tzv. influencer marketing, kdy se celebrita nebo lokálně známá osobnost aktivní na sociálních sítích s daným produktem spojuje, je nyní stále častěji využívanou formou a my v ni také věříme.

 Svět balení:

Luxusní obaly budoucnosti. Jak je vidíte?

Kateřina Vondrák Hvězdová:

Technologie jdou dopředu a to platí i v obalových technologiích. Ať už jde o vizuálně atraktivní ražby a embosy, nebo dokonce o chytré technologie. Například šampaňské značky MUMM přišlo s integrovaným čipem RFID, který dokáže po otevření lahve spustit světelnou a akustickou show.

 

Iveta Křížová
šéfredaktorka
iveta.krizova@atoz.cz
linkedin.com/in/iveta-krizova

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required