Třetí ročník soutěže o nejlepší obalové řešení – PACKSTAR 2017 už zná své vítěze. Jedná se o jedinou obalovou soutěž na českém a slovenském trhu, kde přihlášené obaly produktů hodnotí přímo jejich uživatelé. Do letošního ročníku se přihlásilo rekordních 86 exponátů.
Do finále poslala v květnu odborná porota, kterou tvořili experti ze světa designu, retailu, výroby i marketingu, 22 finalistů rozdělených do sedmi kategorií: potraviny, nápoje, zdraví a krása, ostatní spotřebitelské obaly, multipacky, SRP a ostatní skupinové obaly, POS a POS a přepravní a průmyslové obaly.
„Počet přihlášek je důkazem, že soutěž má na trhu své místo. Pro výrobce baleného zboží, designery i výrobce obalů představuje názor uživatelů důležitou zpětnou vazbu, kterou mohou využít nejen pro své marketingové aktivity, ale i jako inspiraci pro další plánované inovace. Potvrdila se tedy důležitost zapojit do hodnocení kromě odborné poroty i uživatele obalů. Spojení těchto dvou pohledů rovněž zajistí výběr opravdu toho nejlepšího z nejlepších,“ řekl Jeffrey Osterroth, generální ředitel společnosti ATOZ GROUP, která soutěž pořádá.
Komise posuzovala obaly komplexně z pohledu inovace, ochrany produktů, požadavků uživatelů obalů, ekologie, legislativy a v neposlední řadě i marketingové, logistické a ekonomické aspekty. Výběr finalistů neměla komise vůbec jednoduchý, sešla se celá řada velmi zajímavých obalových řešení. Dvaadvacítka vybraných obalů poté putovala do 2. kola, ve kterém je čekal rozsáhlý marketingový průzkum uživatelů. Ten pořádá agentura Nielsen a probíhal na několika místech České republiky. Přepravní a průmyslové obaly hodnotili zástupci speditérských a logistických společností. Skupinové obaly pak merchandiseři, nebo manažeři prodejen a to z prostředí moderního, ale i tradičního trhu. Spotřebitelské obaly hodnotili jak zástupci retailu, kteří s obaly manipulují v prodejnách, tak koneční spotřebitelé.
Z průzkumu vzešel jeden vítěz pro každou kategorii. Jeho jméno jsme se dozvěděli 19. října na slavnostním galavečeru PACKSTAR v Aquapalace Hotel Prague. Galavečer proběhl v rámci pátého ročníku českého a slovenského obalového kongresu OBALKO, který si nenechalo ujít více než 500 výrobců obalů a obalových materiálů, výrobců baleného zboží, zástupců tisku a dalších odborníků věnujících se problematice obalů.
Hvězda pro design
Letos se poprvé v historii soutěže udělilo i ocenění DESIGNSTAR. To udělila část poroty – ta část porotců, která se zabývá a žije designem. Vybrala 3 obaly z řad spotřebitelských balení, která jim přišla designově nejzajímavější. Která obalová řešení toto ocenění získala?
- Dárková krabička na Pleťové lázně Sedmikráska
Přihlašovatel: ČESKÝ NÁRODNÍ PODNIK

- Balení řady Fitmin Purity Holistic Cat Food
Přihlašovatel: DIBAQ

- Balení čokolád Ajala
Přihlašovatel: Ajala Chocolate

Podrobnou reportáž z galavečera a fotogalerii naleznete v příštím čísle časopisu Svět balení a na stránkách PACKSTAR 2017.
SEZNAM VÍTĚZŮ V JEDNOTLIVÝCH KATEGORIÍCH:
V kategorii spotřebitelských obalů – POTRAVINY:
Balení koření Tesco finest
Přihlašovatel: TESCO STORES

V kategorii spotřebitelských obalů – NÁPOJE:
Zátka Vinolok
Přihlašovatel: VINO HORT

V kategorii spotřebitelských obalů – ZDRAVÍ A KRÁSA:
Balení Anti-aging sérum na oči a ústa Sedmikráska
Přihlašovatel: ČESKÝ NÁRODNÍ PODNIK

V kategorii OSTATNÍ SPOTŘEBITELSKÉ OBALY:
Balení řady Fitmin Purity Holistic Cat Food
Přihlašovatel: DIBAQ

V kategorii MULTIPACKY, SRP A OSTATNÍ SKUPINOVÉ OBALY:
Dárková krabička na Pleťové lázně Sedmikráska
Přihlašovatel: ČESKÝ NÁRODNÍ PODNIK

V kategorii POS A POP:
Permanentní dřevěný stojan ORION premium
Přihlašovatel: NESTLÉ ČESKO

V kategorii PŘEPRAVNÍ A PRŮMYSLOVÉ OBALY:
Přepravní box ChillTech
Přihlašovatel: TARDIGRAD INTERNATIONAL CONSULTING


