Ovocné tvrdé bonbony slaví letos čtyřicítku! Čtyřicítku připomněly nové obaly. Bonbony se po celou dobu své existence vyrábějí na stejné výrobní lince. Nyní obsahují jen čistě přírodní ingredience. Jsou barveny extrakty ze zeleniny a rostlin. Každý rok se jich u nás vycucá 165 600 000.
„Bon Pari jsou naší bonbónovou klasikou. Jejich výroba se po čtyřicet let prakticky nezměnila,“ říká David Wurst, manažer značky Bon Pari. „Jejich výraznou, dlouhotrvající ovocnou chuť si lidé zamilovali. Jsme rádi, že jim je nyní můžeme přinášet bez umělých barviv a aromat.“
Jenom příroda, žádná chemie
Unikátní receptura Bon Pari spočívá v kombinaci cukru a bonbónového sirupu. Díky tomu bonbon nekrystalizuje a zůstane průhledný. Bon Pari jsou od roku 2010 barveny převážně barvícími potravinami, tedy extrakty z rostlin, ovoce a zeleniny. Ochuceny jsou od roku 2013 čistě přírodními aromaty a ovocnými koncentráty.
„Podpultovka“ ze Západu
Převratnou technologii tzv. litého kandytu zakoupily pražské Čokoládovny v 70. letech z Holandska a Dánska. Díky ní přišel na trh zcela nový bonbon – čirý a hladký, mnohem příjemnější pro mlsné jazýčky. Šest ovocných příchutí vyráběla modřanská Orionka dvacet let. V roce 1998 se výroba přesunula do moravského závodu Sfinx Holešov, kde zůstala dodnes.
A název Bon Pari? Měl evokovat luxusní a západní zboží, podobně jako tehdejší oblíbená Milánská směs či Vídeňské karamely. Původní název „Bon Paris“ nakonec přišel o poslední písmenko a název značky byl na světě.

