Kostnická Ceresana zveřejnila svou marketingovou studii Etikety – Evropa. Tato společnost pro průzkum trhu předpovídá, že poptávka po papírových a plastových etiketách v Evropě poroste v příštích osmi letech o 1,6 % ročně. Mezi trendy patří podle ředitele Ceresany Olivera Kutsche zvýšený důraz na recyklaci a rozšiřování RFID etiket.
Studie přináší profily 21 evropských zemí. V celé Evropě vzroste spotřeba plastových etiket, především v segmentech kosmetiky a farmacie, balené vody a potravin. Růst se bude týkat nejvíce IML, smrštitelných a roztažitelných (stretch) etiket. Poslední dvě kategorie porostou o 3,3 % ročně. Ekologicky je potěšitelné, že PVC smrštitelné etikety jsou stále více nahrazovány etiketami z PET, přesněji PETG: tedy PET modifikovaného glykolem. Ty jsou navíc lepší jak ve schopnosti smrštění, tak v průhlednosti a dalších vizuálních vlastnostech, přestože jsou stále o něco dražší. Díky tomuto trendu vzroste ze všech plastů užívaných pro etikety nejvíce právě spotřeba PET.
Studie nabízí i hloubkové profily 63 výrobců, jako jsou Amcor, Avery, Constantia, Coveris, Huhtamaki, Mondi, R. R. Donnelley nebo UPM. Bližší informace lze získat na webové stránce ceresana.com.

