logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...
  • Zálohový systém na Slovensku překonává očekávání, míra zpětného sběru obalů je přes 70 %...
  • Rohlik.cz rozšiřuje sortiment privátní značky Yutto o rostlinná mléka Internetový prodejce...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise...
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...

Na 40 % zákazníků nakoupí v e-shopu díky lepšímu balení

23. května 2017
post
0
2962
Na 40 % zákazníků nakoupí v e-shopu díky lepšímu balení

Prodáváte ten samý produkt za stejnou cenu, anebo i levněji než vaše konkurence, a přesto se k vám vaši zákazníci nevracejí? Důvodů může být několik. Podle společnosti RAJAPACK může mít konkurence zajímavější web, lepší zákaznické služby, lepší bonusový program, anebo „jen“ lepší balení.

Balení – faktor, který stále hodně e-shopů podceňuje, a přitom velmi často rozhoduje o tom, jestli se k vám zákazník znovu vrátí. O psychologii a důležitosti obalů se už toho napsalo hodně, ale většinou se psalo o primárním obalu (obalu od výrobce). Ale obalový marketing se týká i těch, kteří prodávají produkty někoho jiného. Ani v tomto případě není dobré obalový marketing podceňovat.

Nedávno jsme řešili zkušenost kolegy, který si objednal luxusní šachy a byly mu doručené v nepoměrně velké krabici vyplněné směsí papírků od čokolády a akčních letáků. Kolega si objednal luxusní produkt a byl mu doručen jako smetí. Kdyby ho koupil jako dárek a nechal poslat přímo obdarovanému, zřejmě by dotyčný zažil při rozbalování šok. V tomto případě se nemůžeme divit, že příště nakoupí u konkurence, která zboží doručí v obalu, který odpovídá jeho povaze. Ne jako smetí, ale jako cenný produkt.

Již v roce 2014 Google zaznamenal 57% nárůst shlédnutí tzv. unboxing videí. Unboxing videa jsou v podstatě videa o rozbalování produktů uveřejněné většinou blogery. Tento typ videí je pořád víc populární v Čechách i ve světě. Proč? Dle výzkumů psychologů je hlavním důvodem očekávání. Stejný typ očekávání, jako když otevíráme dárek. A je jedno, že jsme si produkt sami objednali a víme, co v krabici bude. Od momentu, kdy jsme balík dostali do rukou, až do chvíle, než produkt úplně rozbalíme, jsme plni očekávání. Lidé dokonce prožívají určitou míru očekávaní, i když balík přímo nerozbalují, ale jenom se dívají na jeho rozbalování.

Dle studie Dotcom Distribution se v roce 2016 až 40 % zákazníků vyjádřilo, že by pravděpodobněji nakoupilo v e-shopu, který své produkty balí do dárkových nebo prémiových obalů. Což představuje nárůst 11 % v porovnání s rokem 2015.

 Jak ovlivňuje kvalitní obal psychologii zákazníka? Dle studie:

68 % zákazníků vnímá díky kvalitnímu obalu e-shop luxusněji

61 % zákazníků prožívá víc vzrušení při převzetí balíku

44 % zákazníků kvalitní obal potvrdí hodnotu produktu

17 % zákazníků obal ujistí, že tento e-shop je pro lidi, jako jsou oni

Prémiové obaly

Obecně se dá říct, že na kvalitě balení záleží více u prémiového a luxusního zboží. Nejméně záleží na obalu u zboží, které nakupujeme do domácnosti (čisticí prostředky, apod.). Ale i u domácích prostředků balení ovlivňuje 25 % zákazníků. U luxusního zboží je to až 59 %.

Prémiový obal by měl splňovat tyto 3 vlastnosti: Funkčnost, Reklama, Prezentace produktu.

Obaly jsou jedním z nejlevnějších a nejjednodušších způsobů, jak budovat značku. Krabice nebo lepicí pásky s vlastním logem a potiskem představují minimální dodatečné náklady, a přitom hodně účinnou formu marketingové komunikace. Dle studie, až 50 % zákazníků pravděpodobněji doporučí e-shop svým známým, pokud jim bude doručeno zboží ve značkovém obalu s personalizací e-shopu.

Prezentace produktu

Sekundární a terciární obal, tedy ten, do kterého balí produkty e-shop (např. kartonová krabice), nemá být pouze praktický. Má upoutat pozornost stejně jako primární obal. Obal není to správné místo, kde šetřit, a to zejména, když někdo značku teprve buduje. Jedná se o investici, která se v budoucnu vyplatí.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required