logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Na 40 % zákazníků nakoupí v e-shopu díky lepšímu balení

23. května 2017
post
0
3479
Na 40 % zákazníků nakoupí v e-shopu díky lepšímu balení

Prodáváte ten samý produkt za stejnou cenu, anebo i levněji než vaše konkurence, a přesto se k vám vaši zákazníci nevracejí? Důvodů může být několik. Podle společnosti RAJAPACK může mít konkurence zajímavější web, lepší zákaznické služby, lepší bonusový program, anebo „jen“ lepší balení.

Balení – faktor, který stále hodně e-shopů podceňuje, a přitom velmi často rozhoduje o tom, jestli se k vám zákazník znovu vrátí. O psychologii a důležitosti obalů se už toho napsalo hodně, ale většinou se psalo o primárním obalu (obalu od výrobce). Ale obalový marketing se týká i těch, kteří prodávají produkty někoho jiného. Ani v tomto případě není dobré obalový marketing podceňovat.

Nedávno jsme řešili zkušenost kolegy, který si objednal luxusní šachy a byly mu doručené v nepoměrně velké krabici vyplněné směsí papírků od čokolády a akčních letáků. Kolega si objednal luxusní produkt a byl mu doručen jako smetí. Kdyby ho koupil jako dárek a nechal poslat přímo obdarovanému, zřejmě by dotyčný zažil při rozbalování šok. V tomto případě se nemůžeme divit, že příště nakoupí u konkurence, která zboží doručí v obalu, který odpovídá jeho povaze. Ne jako smetí, ale jako cenný produkt.

Již v roce 2014 Google zaznamenal 57% nárůst shlédnutí tzv. unboxing videí. Unboxing videa jsou v podstatě videa o rozbalování produktů uveřejněné většinou blogery. Tento typ videí je pořád víc populární v Čechách i ve světě. Proč? Dle výzkumů psychologů je hlavním důvodem očekávání. Stejný typ očekávání, jako když otevíráme dárek. A je jedno, že jsme si produkt sami objednali a víme, co v krabici bude. Od momentu, kdy jsme balík dostali do rukou, až do chvíle, než produkt úplně rozbalíme, jsme plni očekávání. Lidé dokonce prožívají určitou míru očekávaní, i když balík přímo nerozbalují, ale jenom se dívají na jeho rozbalování.

Dle studie Dotcom Distribution se v roce 2016 až 40 % zákazníků vyjádřilo, že by pravděpodobněji nakoupilo v e-shopu, který své produkty balí do dárkových nebo prémiových obalů. Což představuje nárůst 11 % v porovnání s rokem 2015.

 Jak ovlivňuje kvalitní obal psychologii zákazníka? Dle studie:

68 % zákazníků vnímá díky kvalitnímu obalu e-shop luxusněji

61 % zákazníků prožívá víc vzrušení při převzetí balíku

44 % zákazníků kvalitní obal potvrdí hodnotu produktu

17 % zákazníků obal ujistí, že tento e-shop je pro lidi, jako jsou oni

Prémiové obaly

Obecně se dá říct, že na kvalitě balení záleží více u prémiového a luxusního zboží. Nejméně záleží na obalu u zboží, které nakupujeme do domácnosti (čisticí prostředky, apod.). Ale i u domácích prostředků balení ovlivňuje 25 % zákazníků. U luxusního zboží je to až 59 %.

Prémiový obal by měl splňovat tyto 3 vlastnosti: Funkčnost, Reklama, Prezentace produktu.

Obaly jsou jedním z nejlevnějších a nejjednodušších způsobů, jak budovat značku. Krabice nebo lepicí pásky s vlastním logem a potiskem představují minimální dodatečné náklady, a přitom hodně účinnou formu marketingové komunikace. Dle studie, až 50 % zákazníků pravděpodobněji doporučí e-shop svým známým, pokud jim bude doručeno zboží ve značkovém obalu s personalizací e-shopu.

Prezentace produktu

Sekundární a terciární obal, tedy ten, do kterého balí produkty e-shop (např. kartonová krabice), nemá být pouze praktický. Má upoutat pozornost stejně jako primární obal. Obal není to správné místo, kde šetřit, a to zejména, když někdo značku teprve buduje. Jedná se o investici, která se v budoucnu vyplatí.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required