logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...
  • Kristína Pomsárová se ve společnosti Angry Beards stará o logistiku, sklady a nákup. Zároveň je...
  • Výrobci papírových pytlů a pytlového kraftového papíru napříč Evropou začali pracovat na...
  • Společnost Mondi oznámila, že do jejího týmu nastoupil Gavin Mounce na pozici ředitele pro...
  • Americká společnost BW Packaging, divize obalových strojů skupiny Barry-Wehmiller, sjednotila...

V letácích ubylo potravin s označením českého původu

28. dubna 2017
Zpravodajství 0
2461
V letácích ubylo potravin s označením českého původu

Společnost Česká distribuční zpracovala analýzu, která ukazuje, jak se v nabídce a prezentaci zboží v letácích projevila nová pravidla o označování potravin českého původu. Při srovnání údajů z letáků publikovaných v prvních 10 týdnech roku 2016 a ve stejném období roku 2017 byl zaznamenán pokles zastoupení potravin označených logem evokujícím jejich český původ z 29 % na 14 %.

Od 1. 1. 2017 platí novela zákona o potravinách, která upravuje podmínky pro dobrovolné označování potravins původem v České republice. Nově může být potravina takto označena v případě, že 100 % všech složek celkové hmotnosti nezpracované potraviny pochází z České republiky a všechny fáze výroby proběhly v ČR. U vícesložkových potravin pak musí součet hmotnosti složek s českým původem tvořit minimálně 75 %. K označení je přitom možné použít jakoukoliv slovní, obrazovou nebo grafickou informaci naznačující, žepotravina je českého původu. K tomu také slouží nově zavedené logo Česká potravina.

V roce 2016 bylo ve sledovaném období v letácích 8068 potravin. Z toho 36 % bylo v letácích označeno nějakým druhem loga a 29 % přímo logem indikujícím český původ potraviny. V roce 2017 bylo zaznamenáno 10 859 potravin. Logo neslo 20 % z nich a už jen 14 % mělo logo informující o českém původu. Větší úbytek označení českého původu potraviny zaznamenaly vícesložkové produkty. Zatímco u jednosložkových činil pokles 21 %, u vícesložkových to bylo 39 %.

Kvalita vede

„Označení je dobrovolné. Ne každý český produkt musí nést logo. Ve výsledku až tak nezáleží na tom, zda je produkt označený či nikoliv, ale hlavně na tom, že je kvalitní. Kvalita potravin je přitom jedním z trendů poslední doby v oblasti retailu. Je to zřetelné i z naší analýzy. Loga upozorňující na kvalitu produktu nebo jeho dobré složení totiž tvořila druhou nejpočetněji zastoupenou kategorii označení, “ řekl ředitel České distribuční Petr Sikora.

V roce 2017 začali obchodníci používat pro označení českého původu potravin zejména logo Česká potravina. Za 10 týdnů se objevilo u 1233 položek v letácích.V důsledku toho se počet ostatních druhů takových log snížil v meziročním srovnání o 70 %. Přibližně 200 produktů přitom bylo v obou porovnávaných obdobích označeno více než jedním logem. Hojně zastoupenou kategorií jsou totiž loga odkazující na kvalitu či složení potraviny. Překvapivě malý podíl tvořily potraviny označené nějakým druhem loga s informací, že jde o bio produkt. Řádově šlo jen o nízké desítky produktů.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]

Greiner investuje ve Slušovicích stovky milionů. Nová inline linka na recyklovaný PET posune výrobu o další úroveň

Společnost Greiner Packaging Slušovice, specializující se na výrobu plastových kelímků, vaniček a víček především pro potravinářský průmysl, realizuje ve svém areálu největší technologickou investici za 33 let svého působení. Nová rPET Inline linka Srdcem této investice je nová rPET inline výrobní linka, která bude schopná produkovat až 500 milionů kelímků ročně. Zpracovávat bude recyklovaný PET […]

Mondi Bupak je sociálně zodpovědnou firmou

Jako výrobní firma si zakládáme především na kvalitě, službách a inovacích, a právě tyto aspekty nám pomáhají dosahovat skvělých výsledků spolupráce s našimi zákazníky a zajistit naší společnosti udržitelný růst. Nejsme však zdravě ambiciózní jen v oblasti výroby a vztahů se zákazníky, velmi dbáme i na naši zodpovědnost vůči životnímu prostředí a komunitě. Naši zaměstnanci jsou pro […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required