Reklama v in-store Čechům příliš nevadí. Naopak jiné formy reklam většinu populace spíše obtěžují. Nejpopulárnější zůstávají ochutnávky a prezentace produktů a to především mezi ženami. Čísla říkají, že více než třetina zákazníků by uvítala více ochutnávek a prezentací výrobků přímo v místě prodeje. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který tradičně pořádá Česká marketingová společnost (ČMS). Šetření realizovala výzkumná agentura Ppm factum research na vzorku 1040 zástupců české populace.
„Aktuální data ukazují, že v místě prodeje jsou zákazníci reklamě mnohem otevřenější a tolik je neruší, což potvrzuje výsledky z dalších šetření,“ uvedl Daniel Jesenský, vice-prezident asociace POPAI Central Europe..
Čím si to lze vysvětlit? Zákazníci totiž reklamu v in-store nevnímají přímo jako reklamu, ale jako součást prodejního prostředí. POP komunikace je pro ně inspirací okamžitému nákupnímu rozhodování. Reklama v místě prodeje funguje také jako pomocník při nákupu. Dle výsledků průzkumu považuje reklamu za vítaný zdroj informací pro nákupní rozhodování 40 % české populace.
Nutný manipulátor
Postoje k reklamě zůstávají stále ambivalentní, na jedné straně je reklama označována za manipulátora a je jí připisována podpora zbytečného konzumu ale na straně druhé je považována za nedílnou součást moderního života, je oceňována její ekonomická role.
Reklamě však nevěří 72 procent populace. Čechy nejvíce obtěžuje reklama v televizi, dále pak na internetu a v podobě letáků do schránek. V posledním roce vykazují růst přesycenosti reklamou především sociální sítě, internet, televize Prima a ostatní TV kanály.
Grafy a více informací naleznete na popai.cz/files/publishing/tiskova-zprava-ćesi-a-reklama-2017-final_6371.docx

