
Obalový design je hlavním faktorem ovlivňujícím nejúspěšnější nové produkty uvedené na trh za poslední dva roky. Tvrdí to nové vydání studie „Průlomové inovace” společnosti Nielsen, která analyzovala 9 900 novinek na evropských trzích. Z nich vybrala jedenáct, které vytvořily prodeje ve výši nejméně 7,5 milionu EUR během prvního roku po uvedení na trh a udržely si minimálně 90 % z této částky i v druhém roce.
„Design obalu je černým koněm ve světě marketingu. Dostává se mu málo pozornosti ve srovnání s jinými marketingovými nástroji a jeho vliv je výrazně podhodnocený“, říká Ben Schubert z Nielsen Innovation Practice Europe a spoluautor reportu. „Téměř 60 % rozhodnutí o koupi produktu se děje právě na prodejní ploše.“
Schubert uvádí i vítěze nealkoholických nápojů v „přelomových inovacích“ v roce 2015 jako příklad toho, jak by měli marketéři věnovat větší důležitost obalovému designu. „Bylo posuzováno více než 30 různých designů lahví, zatímco typická designová agentura představuje pouze tři či čtyři pro jednu značku a na další rozvoj se vybere pouze jedna. Na základě analýzy více než 90 obalových redesignů je zjevné, že značky, které spotřebitelsky testují nejméně pět designů, jsou schopny identifikovat takový obal, který obstojí mnohem lépe v preferencích spotřebitelů i na prodejních regálech, než ty značky, které zkoumají méně možností.“
Celá evropská studie Breakthrough Innovation Report 2016 je k dispozici na adrese innovation.nielsen.com.