Češi častěji sahají u potravin po menších baleních (53 %), než po jednom velkém. Ukázal to listopadový průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco ČR se 439 respondenty. Ačkoliv 92 % dotázaných by se neoznačilo za osobu plýtvající potravinami, pouze 5 % nevyhazuje žádné jídlo. Více než polovina respondentů (54 %) likviduje prošlé potraviny jednou a méněkrát do měsíce, více než čtvrtina (27 %) dokonce několikrát do měsíce. Za týden pak 82 % Čechů vyhodí potraviny v hodnotě do 50 korun. Nejčastěji se mezi nimi objevují rychle se kazící potraviny jako ovoce a zelenina (68 %), pečivo (52 %) nebo mléčné výrobky (33 %). Pro snížení rizika vyhození nespotřebovaných potravin dělá polovina respondentů častější a menší nákupy.
Respondenti zároveň připouštějí, že za plýtvání nesou odpovědnost v první řadě oni sami (59 %). Za další odpovědné subjekty pak považují obchodní řetězce (51 %), restaurace a pohostinství (23 %) nebo potravinářské firmy (14 %). Podle 39 % by jim pomohlo šíření osvěty o správném uchovávání potravin.
V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé potraviny potřebným, účastní se rovněž Národní potravinové sbírky. S organizací Byznys pro společnost Tesco uspořádalo 28. listopadu na britském velvyslanectví v Praze konferenci o prevenci vyhazování potravin Žádné jídlo nazmar.

