
Společnost Beston Global Food z australského Adelaide vyvinula řešení pro ochranu svých prémiových výrobků proti padělání v Asii a zpřístupnila jej i dalším australským vývozcům. Skládá se ze dvou částí. Tou první je spektrální „otisk prstu“ Brandlok, založený na principu používaném i v moderních bankovkách. Vyvinut byl Organizací vědeckého a průmyslového výzkumu Australského společenství (CSIRO) a v komerční podobě je výsledkem spolupráce Bestonu se společností DataDot Technology.
Druhou částí řešení je aplikace Oziris, která sleduje původ složek výrobku, kde a kdy byl vyroben a do kdy má být spotřebován, metodu i datum expedice. Aplikace je kromě angličtiny k dispozici i v mandarínské čínštině. Kromě Číny, kam Beston vyváží nejvíc, toto řešení funguje i v Singapuru, Thajsku a Vietnamu, koncem letošního roku by měla do tohoto seznamu přibýt i Jižní Korea. Zatím je takto s použitím QR kódů chráněno kolem tří set výrobků, šedesát z nich od Bestonu.
Podle studie společnosti MarketsandMarkets stoupne objem trhu antipadělatelských obalových řešení mezi lety 2015 a 2020 téměř dvojnásobně, z 82 na 154 mld. USD, s ročním růstem o 13,4 %.