
V trnavském hotelu Holiday Inn proběhla 29. září již 3. konference PrintProgress 2016, zřejmě největší letošní polygrafická akce tohoto typu pro český a slovenský trh. Část programu se týkala také potisku a výroby obalů. Mezi řečníky patřil obalářům známý Martin Bělík ze společnosti DataLine, která připravila i losy na tombolu potištěné neviditelným inkoustem, marketingový ředitel německé KBA Klaus Schmidt a další odborníci. „Obalový trh se zvětšuje, protože je jen málo ovlivněn internetem,“ řekl K. Schmidt. Potisk obalu totiž ovlivňuje až 53 % zákazníků při rozhodování se o koupi zboží. Novou příležitost proto tiskaři vidí i v nízkonákladových lepenkových obalech. „Nárůst poptávky v tomto segmentu je až 40%,“ vysvětlil Petr Jetel, produktový manažer GCBG Xerox.
Po odborné části programu následoval křest a autogramiáda autorů knihy TYPO:GRAFIK:UM (Abeceda súčasnej vizuálnej komunikácie a kultúry), jejíž recenzi přineseme v příštím čísle Světa balení.