Tetra Pak, výrobce nápojových kartonů a strojů k jejich zpracování, zveřejnil výzkumnou studii 100% Juice Index o trendech ve spotřebě 100% džusů. Ty pije 40 % světové populace, nejvíce generace tzv. milleniálů, narozených počátkem tohoto tisíciletí. Celková světová spotřeba stoprocentních džusů by měla opět růst od roku 2018.
Roste podíl džusů s obsahem zeleniny: v roce 2015 jich bylo na trh uvedeno třikrát více než v roce 2012. Podíl čistě přírodních džusů (nevyrobených z koncentrátu) vzrostl od roku 2009 z 25 na téměř 30 % a od roku 2012 stoupá počet novinek v tomto segmentu každoročně o čtvrtinu. Džusy s dodanými vitamíny a dalšími zdravotními přínosy pro imunitu, srdce, zažívání, kosti, mozek a krásu tvořily loni dvě třetiny novinek. Průzkum byl proveden mezi 7 000 spotřebiteli v sedmi zemích. Další informace a doprovodné video naleznete na stránce www.tetrapak.com/juiceindex. Výsledky studie Tetra Pak představí na Juice Summitu Evropského sdružení ovocných džusů AIJN, který letos proběhne v belgických Antverpách od 12. do 13. října.
„Podle sledování společnosti Nielsen činila v roce 2015 spotřeba džusů, ovocných šťáv a nesycených ovocných nápojů v obchodech s potravinami a smíšeným zbožím v ČR 119 milionu litrů, v hodnotě 2,8 miliardy Kč. Z toho připadalo na 100% džusy celkem 38,6 %, tj. 46 milionu litrů (1,2 miliardy Kč),“ dodává ke zprávě Lenka Hálková, marketingová manažerka Tetra Pak ČR.

