
Podle Českomoravského svazu pivovarů a sladoven se loni zvýšil prodej piva v plechovkách na českém trhu o čtvrtinu a dosáhl 7% podílu. O rok dříve přitom vzrostl o 16 % a předtím o 8 %. Nové stáčecí a balicí linky do plechovek loni instalovaly například pivovary Krušovice, Nymburk nebo Staropramen, stáčecí linku chystá i Plzeňský Prazdroj.
Růst je způsoben jednak větším zájmem českých spotřebitelů, zejména na dovolených, jednak větším exportem. Investice Heinekenu do balicí linky v Krušovicích loni činila 100 mil. Kč. Pivovar Nymburk dal do své stáčecí linky 50 mil. Kč a Staropramen přes 100 mil. Kč: prvnímu z nich loni stoupl odbyt plechovkového piva o třetinu a druhému o pětinu.
Prodej piva ve všech ostatních obalech kromě tankového piva, kterého se prodalo o 6 % více, loni klesl. Nejvíce, o 4 %, poklesl prodej piva v PET lahvích, který přitom o rok dříve zaznamenal 11% přírůstek. Pokud jde o současné podíly na českém trhu, lahvové pivo má 41 %, sudové 37 %, PET lahve 12 % a tankové pivo 3 %.