logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Větší automatizaci někdy brzdí delší návratnost

22. srpna 2015
Nezařazené 0
1606

Není obal jako obal. Výběr toho ideálního ovlivňuje v e-shopech celá řada faktorů. Prioritním hlediskem je vždy typ baleného produktu. Jiný obal je nutné využít při balení textilu, jiný je doporučován pro balení spotřebního zboží, potravin atd.

Při výběru obalového materiálu je několik aspektů, které musí e-shop zohlednit. V rovnováze musí být cena versus kvalita s přihlédnutím k bezpečnosti zboží proti poškození vlivem přepravy. „Zákazníci zásilky musí přebírat s důvěrou a pocitem spokojenosti. Rychlost a způsob složení krabice je pro expedici velmi důležitý faktor. Používáme proto výsekové krabice, které snižují pracnost i další náklady a máme na ně automatickou páskovačku,“ prozrazuje Michal Vojtek, vedoucí logistiky společnosti Vivantis, které provozuje například e-shopy Krása.cz, Hodinky.cz či Nákupnícentrum.cz.

Obaly se stávají chytřejšími
Automatizace je hlavním klíčem ke snižování nákladů; nejenže eliminuje chybovost lidského faktoru, ale hlavně zvyšuje rychlost expedice. „Vývoj v tomto směru je velký, ale ne vždy v rámci nákladů zcela dostupný, tedy s dlouhou návratností. A budoucnost? Dokážu si představit stroje, které vyhodnotí vhodnost obalu, zboží založí do krabice s použitím přiměřeného množství výplňového materiálu a zásilku pustí dál do páskovacího stroje, kde zároveň zásilku opatří etiketou,“ uvádí Michal Vojtek. Již dnes je v některých případech možné celý proces balení plně automatizovat. Stroj rozpozná velikost zboží, adekvátně ho zabalí a přidá i unikátní etiketu s adresou a kódem zásilky. Jak uvádí společnost TART, většímu rozšíření automatizace však někdy brání delší návratnost investic.

Dalibor Vrba, marketingový specialista firmy Servisbal Obaly, říká, že se e-shopy postupně začínají učit své produkty balit efektivně. Stále více se používají speciální obaly pro zasílání velkými zásilkovými společnostmi, jako jsou například speciální obaly na knihy, oblečení apod. „Obaly se stávají chytřejšími – obsahují prvky jako odtrhávací pásky, vyztužené stěny, zámečky zabraňující nepovolenému vniknutí a podobně. I český spotřebitel se začíná zajímat o ochranu životního prostředí, a proto se budou čím dál více prosazovat obaly z recyklovaných a snadno recyklovatelných materiálů,“ doplňuje Dalibor Vrba.

Vyšší poptávka po krabicích s automatickým dnem
Například firma Rajapack zaznamenává stále více poptávek po krabicích s automatickým dnem nebo se samolepicím proužkem. Díky automatickému dnu pracovník krabici velmi rychle složí a prostřednictvím lepicího proužku obal uzavře. „Zaznamenáváme důraz na ekologii. Firmy si začínají více uvědomovat význam ochrany životního prostředí a poptávají ekologické obaly z recyklovaných materiálů. Tato obalová řešení jsou nejen šetrná k přírodě, ale jsou také cenově výhodnější,“ tvrdí Gabriela Fabianová, country manažerka společnosti Rajapack.

Obaly slouží také k propagaci
Trendem je využívat obaly nejen k samotnému uložení zásilky při přepravě, ale také jako propagačního média. Bývá to součást marketingové strategie, některé e-shopy tímto způsobem zviditelňují samy sebe. „E-shopy i v budoucnu budou využívat obaly univerzální, jednoduché, finančně nenáročné, v případě velkých e-shopů vybavené tiskem, které poslouží právě a pouze pro přepravu k zákazníkovi,“ říká Iva Nehybová, CCO společnosti UNIPAP. Dodává, že by bylo vhodné myslet na to, aby obaly šly dále využít v domácnostech – ať už pro skladování či k jinému účelu, čímž by se jejich využitelnost znásobila a prodloužila.

Trend: automatizace balení
Jak tvrdí Adam Pilmaier, marketingový specialista firmy TART, jednoznačným trendem v rámci logistiky e-shopů, a tedy i balení, je automatizace, která se týká především velkých e-shopů, kde je snaha minimalizovat podíl lidské práce a co nejvíce operací přenechat strojům. V rámci obalů a balení se to projevuje jednak ve strojovém vybavení a jednak ve značení obalů tak, aby je stroje mohly dobře přečíst. Do budoucna se očekává posílení pozice RFID technologií v takzvaných chytrých obalech.

Petr Neckař

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required