logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Větší automatizaci někdy brzdí delší návratnost

22. srpna 2015
Nezařazené 0
1426

Není obal jako obal. Výběr toho ideálního ovlivňuje v e-shopech celá řada faktorů. Prioritním hlediskem je vždy typ baleného produktu. Jiný obal je nutné využít při balení textilu, jiný je doporučován pro balení spotřebního zboží, potravin atd.

Při výběru obalového materiálu je několik aspektů, které musí e-shop zohlednit. V rovnováze musí být cena versus kvalita s přihlédnutím k bezpečnosti zboží proti poškození vlivem přepravy. „Zákazníci zásilky musí přebírat s důvěrou a pocitem spokojenosti. Rychlost a způsob složení krabice je pro expedici velmi důležitý faktor. Používáme proto výsekové krabice, které snižují pracnost i další náklady a máme na ně automatickou páskovačku,“ prozrazuje Michal Vojtek, vedoucí logistiky společnosti Vivantis, které provozuje například e-shopy Krása.cz, Hodinky.cz či Nákupnícentrum.cz.

Obaly se stávají chytřejšími
Automatizace je hlavním klíčem ke snižování nákladů; nejenže eliminuje chybovost lidského faktoru, ale hlavně zvyšuje rychlost expedice. „Vývoj v tomto směru je velký, ale ne vždy v rámci nákladů zcela dostupný, tedy s dlouhou návratností. A budoucnost? Dokážu si představit stroje, které vyhodnotí vhodnost obalu, zboží založí do krabice s použitím přiměřeného množství výplňového materiálu a zásilku pustí dál do páskovacího stroje, kde zároveň zásilku opatří etiketou,“ uvádí Michal Vojtek. Již dnes je v některých případech možné celý proces balení plně automatizovat. Stroj rozpozná velikost zboží, adekvátně ho zabalí a přidá i unikátní etiketu s adresou a kódem zásilky. Jak uvádí společnost TART, většímu rozšíření automatizace však někdy brání delší návratnost investic.

Dalibor Vrba, marketingový specialista firmy Servisbal Obaly, říká, že se e-shopy postupně začínají učit své produkty balit efektivně. Stále více se používají speciální obaly pro zasílání velkými zásilkovými společnostmi, jako jsou například speciální obaly na knihy, oblečení apod. „Obaly se stávají chytřejšími – obsahují prvky jako odtrhávací pásky, vyztužené stěny, zámečky zabraňující nepovolenému vniknutí a podobně. I český spotřebitel se začíná zajímat o ochranu životního prostředí, a proto se budou čím dál více prosazovat obaly z recyklovaných a snadno recyklovatelných materiálů,“ doplňuje Dalibor Vrba.

Vyšší poptávka po krabicích s automatickým dnem
Například firma Rajapack zaznamenává stále více poptávek po krabicích s automatickým dnem nebo se samolepicím proužkem. Díky automatickému dnu pracovník krabici velmi rychle složí a prostřednictvím lepicího proužku obal uzavře. „Zaznamenáváme důraz na ekologii. Firmy si začínají více uvědomovat význam ochrany životního prostředí a poptávají ekologické obaly z recyklovaných materiálů. Tato obalová řešení jsou nejen šetrná k přírodě, ale jsou také cenově výhodnější,“ tvrdí Gabriela Fabianová, country manažerka společnosti Rajapack.

Obaly slouží také k propagaci
Trendem je využívat obaly nejen k samotnému uložení zásilky při přepravě, ale také jako propagačního média. Bývá to součást marketingové strategie, některé e-shopy tímto způsobem zviditelňují samy sebe. „E-shopy i v budoucnu budou využívat obaly univerzální, jednoduché, finančně nenáročné, v případě velkých e-shopů vybavené tiskem, které poslouží právě a pouze pro přepravu k zákazníkovi,“ říká Iva Nehybová, CCO společnosti UNIPAP. Dodává, že by bylo vhodné myslet na to, aby obaly šly dále využít v domácnostech – ať už pro skladování či k jinému účelu, čímž by se jejich využitelnost znásobila a prodloužila.

Trend: automatizace balení
Jak tvrdí Adam Pilmaier, marketingový specialista firmy TART, jednoznačným trendem v rámci logistiky e-shopů, a tedy i balení, je automatizace, která se týká především velkých e-shopů, kde je snaha minimalizovat podíl lidské práce a co nejvíce operací přenechat strojům. V rámci obalů a balení se to projevuje jednak ve strojovém vybavení a jednak ve značení obalů tak, aby je stroje mohly dobře přečíst. Do budoucna se očekává posílení pozice RFID technologií v takzvaných chytrých obalech.

Petr Neckař

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required