Společnost Tetra Pak, největší světový dodavatel řešení pro zpracování a balení potravin, neustále vyvíjí a zdokonaluje své technologie, aby mohla zákazníkům nabízet nejmodernější obalová řešení. Změny ve zvycích spotřebitelů mají rovněž dopad na nároky na obaly potravin: zákazníci očekávají pohodlné otvírání, různé velikosti kartonů a modernější vzhled. Vedle těchto změn na straně spotřebitelské poptávky i výrobci potravin očekávají od svých dodavatelů efektivnější a méně nákladná řešení.
Nedávno dokončený investiční program v hodnotě převyšující 1,2 miliard korun byl zahájen v roce 2012 s cílem umožnit podniku dodávat nové typy obalových materiálů, které splňují požadavky spotřebitelů i výrobců potravin.
Investiční program se týkal dvou důležitých oblastí výroby v podniku Tetra Pak v Budaörs. Podnik bude nyní schopen výrobcům nápojů dodávat výrobky oblíbené řady Tetra Brik Aseptic se zalaminovaným otvorem (technologie PLH). Nápojové kartony se zalaminovaným otvorem jsou ideální pro propracovanější uzavírací systémy, jejichž použití je pro spotřebitele pohodlnější a jednodušší. O rostoucí poptávce svědčí skutečnost, že 20 % celkového objemu produkce v roce 2015 představují obaly s technologií PLH.
Po instalaci nové výrobní linky bude maďarský Budaörs po Švýcarsku teprve druhý výrobní podnik Tetra Pak na světě schopný vyrábět obaly typu Tetra Recart. Jde o první papírový obalový materiál na světě, který umožňuje tepelnou úpravu zpracovaných potravin po naplnění a uzavření kartonu. Tato technologie nabízí nákladově efektivní a ekologickou alternativu pro tradiční konzervované výrobky (polévky, omáčky, hotové pokrmy, zeleninu a ovoce) nebo potravu pro domácí zvířata. Obaly Tetra Recart šetří prostor v regálech a jsou lehčí, levnější na přepravu a otvírají se snáze než plechové konzervy a zavařovací slenice. Navíc jsou 100% recyklovatelné.
„Na trhu, kde se pohybují naši zákazníci, je stále větší konkurence. Potřebují proto nástroj k výběru – nejen z hlediska toho, co je vhodné pro jejich vlastní produkt, ale berou do úvahy rovněž parametry, jako jsou funkcionalita, vzhled a výdrž obalu. Spoléhají se také na fungující a efektivní zásobování, kdy je jim výrobek dodán včas a za konkurenceschopnou cenu,“ říká Charles Héaulmé, viceprezident společnosti Tetra Pak pro region Evropy a Střední Asie. „Rozšíření podniku v Budaörs odráží naši strategii zaměřovat se na rozšiřování našeho portfolia a vždy lépe odpovídat na potřeby a očekávání našich zákazníků,“ dodává Charles Héaulmé.
Výsledkem rozšíření je modernizace 80 % původního vybavení továrny, produkce výrobního závodu se zvýšila o 20 %, rozšířilo se portfolio výrobků a vzniklo 45 nových pracovních míst. Továrna nyní produkuje zboží pro 55 trhů; Tetra Recart exportuje především do USA, Kanady a Itálie.

