
B:CRYO bylo na český trh uvedeno v listopadu 2014. Vývoj B:CRYO trval téměř dva roky. Kromě chuťových vlastností nápoje řešil vývojový tým například i optimální vlastnosti lahve nebo technické řešení originálního výčepního zařízení. „Tvar lahve jsme přizpůsobovali co největší výtěžnosti kryokoncentrátu. Design jsme ladili do tvarů pivního skla pro značku Budweiser Budvar. Barva lahve je sladěna s barvou námrazy, která na láhvi vzniká pro vyndání z mrazáku,“ upřesňuje Petr Samec, PR manažer Budějovický Budvar.
„B:CRYO založilo zcela novou pivní kategorii. Náš postup kryokoncentrace přímo v láhvi na stole zákazníka je světově unikátní a máme jej patentově chráněný. I proto jsme náš výrobek přihlásili do soutěže Česká inovace. Těší nás, že B:CRYO porotu zaujalo,“ říká Petr Košin, vedoucí vývojového týmu z Budějovického Budvaru.
B:CRYO získalo uznání ředitele České inovace za průlomovost v tradičním odvětví. Soutěž organizuje Česká inovace s cílem rozpoznat perspektivní inovace, ocenit jejich autory a podpořit další uplatnění inovací v praxi. Česká inovace již pomohla desítkám projektů posunout se o krok vpřed zviditelněním, radami, finanční podporou anebo propojením s relevantními partnery.