
Cílem výzkumu bylo monitorovat situaci na trhu za rok 2014 s výhledem do 2015 očima zadavatelů reklamy a zjistit, jak zadavatelé vnímají POP reklamu jako komunikační kanál, jak posuzují jednotlivé formy komunikace v místě prodeje a jak tyto prostředky využívají ve srovnání s jinými mediatypy.
Zadavatelé reklamy vnímají POP komunikaci jako třetí nejdůležitější komunikační nástroj. Na první příčce se umístila televize následovaná letáky. Na čtvrté po POP komunikaci skončil internet a za ním PR. V mediamixu firem účastnících se tohoto výzkumného projektu nejvíce roste význam televize, až poté internetu, POP reklamy a letáků.
V rozpočtu, který byl určen pro investice do různých in-store formátů, investovali zadavatelé v roce 2014 nejvíce do podlahových prostředků (31 %), kde došlo k nárůstu oproti roku 2011 (24 %). Do regálových POP prostředků investovali 19 %, což znamená 5% pokles.
O nasazení POP reklamy u zadavatelů reklamy nejčastěji rozhoduje brand manager nebo marketing manager následovaný sales managerem. Dotazovaní zástupci zadavatelů do POP komunikace by rádi investovali více, než je tomu nyní. Hlavním argumentem zadavatelů pro zařazení většího podílu POP do komunikačního rozpočtu je prokazatelný efekt POP na jejich značku.
Nejspokojenější jsou zadavatelé při spolupráci s přímým výrobcem POP s technickým zpracováním, spolehlivostí a dodacími termíny. Uváděnými nedostatky, které se dle zadavatelů objevují při spolupráci s přímými výrobci POP, jsou vysoká cena, nekomplexnost a nedostatek kreativních námětů.
Jako hlavní vnímané benefity při spolupráci s agenturami zadavatelé oceňují zejména zkušenosti, komplexní přístup, kreativitu a úsporu času. Nedostatky agentur v tomto směru jsou vnímaná vysoká cena, zdlouhavé procesy a neodbornost.
POPAI CE realizovala další ročník pravidelného průzkumu ve spolupráci s agenturou OMD. Průzkum dlouhodobě analyzuje postoje zadavatelů reklamy k prostředkům in-store komunikace.
Tohoto ročníku průzkumu se zúčastnilo 60 zadavatelů reklamy z různých segmentů trhu. Vzorek respondentů zahrnoval zástupce z oblasti rychloobrátkového zboží, ale také ze sektoru elektroniky, oblečení, obuvi, farmaceutických výrobků, hraček, telekomunikačních služeb, automobilového trhu a dalších.
Průzkum podpořily partnerské společnosti Authentica, MORIS design, Nestlé Česko, REDA a Unilever ČR a rovněž oborová Asociace českých reklamních agentur (AČRA).
Mapování postojů probíhá formou on-line dotazování CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) s využitím nástroje Snapshots, který je exkluzivním systémem OMD.