
Nový obal by měl být vyroben z dřevěného vlákna nebo kartonáže podobné obalům na vejce. Důvod je samozřejmě ekologický, jak se na severoevropské země sluší a patří. Nového obalu bychom se mohli dočkat už tři roky. Třeba Žatecký pivovar, který patří z 51 % Carlsbergu, by mohl být průkopníkem netradičního obalu na českém trhu.
A co na to konkurence? Urputně brání tradiční sklo a novince nedává moc šancí. Také různá internetová diskusní fóra vnímají myšlenku piva v láhvi z dřevních vláken spíše jako ekomarketingový tah. Ale vzpomeňme si, kam až se za pár let dostalo pivo v opovrhovaných petkách.
U piva ještě zůstaneme. Bernard se jako první pivovar v České republice rozhodl točit pivo do sektové láhve. Konkrétně jde o druh svrchně kvašeného piva vyráběného s použitím ječného sladu a kvasnic, který lze v nadsázce nazvat sektem mezi pivy. Dokvašuje totiž přímo v lahvi, a to díky kvasnicím, které jsou do láhve během stáčení přidány.
Po papíru, PET láhvích a sklu nám zbývá pivo v plechu. Víte například, že se u nás plnilo do plechovek u ž v 70. letech minulého století? Zlatý bažant však putoval ze slovenského pivovaru v Hurbanovu pouze do zahraničí. A jak si vede pivo v plechu dnes? Jeho podíl dlouhodobě roste, ale v porovnání s ostatními státy nic moc. Celkový podíl činí pouhých šest procent. Navzdory růstu je tak jeho podíl na tuzemské výrobě ve srovnání s celou Evropskou unií, kde představuje kolem 30 %, zhruba jen pětinový. Například v Polsku nebo Maďarsku patří pivním plechovkám asi polovina trhu. Pivo v plechovkách dominuje na trzích v USA, ve Švédsku a také ve Velké Británii.