
Výsledkem je komplexní zpráva Avery Dennison Greenprint, která ukazuje, jak mohou štítky, vyrobené z tenčích materiálů – fólií, snižovat negativní vliv na životní prostředí. Avery Dennison Greenprint sleduje dopady etiket na životní prostředí od roku 2010 a je první zprávou svého druhu v odvětví věnujícím se výrobě etiket.
„V rámci dodavatelského řetězce pevně věříme v udržitelnost, která je v našich obchodních praktikách pevně zakořeněna,“ řekl David Wolbach, assistant vice president – Packaging Hair – L’Oréal Americas. „Nicméně k dosažení konečného cíle snížit dopad materiálů na životní prostředí nemůžeme pracovat osamoceně. Nezbytná je globální, transparentní spolupráce všech článků řetězce – dodavatelů materiálů, tiskáren, spotřebitelů a společností věnujících se recyklacím.“
Když L’Oréal oznámil svou strategii s názvem Sdílet krásu se všemi, zavázal se ke splnění řady environmentálních cílů. Jejich součástí je nepřetržité zdokonalování balení zahrnující dopad etiket na životní prostředí.
Zpráva Avery Dennison Greenprint kosmetické firmě poskytla informace o etiketách z hlediska materiálů, ze kterých jsou vyrobeny, údaje o těžbě použitých surovin, o výrobě a také informace o životnosti etiket. Nové informace identifikují, kde leží největší dopady na životní prostředí leží. Výsledkem je strategie vedoucí ke zmírnění negativních dopadů.
Společnost L’Oréal se proto rozhodla přejít u vybraných etiket na nový výrobní postup. „Je důležité, že máme k dispozici informace nutné k pochopení dopadu používaných materiálů na životní prostředí,“ dodal David Wolbach. „Pomáhá nám to při výběru materiálů.“
Přechodem na Global MDO L’Oréal se významně snížil dopad na životní prostředí napříč všemi kategoriemi fosilních surovin. Snížena byla rovněž spotřeba vody a energie i emisí skleníkových plynů a pevných odpadů.
Nové Global MDO fólie jsou kombinací 50mikronových MDO fólií, voděodolného lepidla – Avery Dennison S7000 a 23mikronové vrstvy PET. V porovnání s PE etiketami jsou výkonnější – jedna role, vzhledem k tenčí tloušťce etikety obsahuje dvounásobné množství štítků.