logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Označování potravin: Důraz na čitelnost a přítomnost alergenů

17. prosince 2014
Nezařazené 0
992

Mezi hlavní novinky patří požadavky na velikost písma. Vyhláška také zaručí dostatek informací týkajících se množství energie a ostatních výživových údajů u všech potravin uváděných na trh, přičemž velká pozornost byla věnována alergenům. Zohledněn byl také původ potravin a surovin, z kterých jsou vyrobeny. Nově tato povinnost platí pro maso vepřové, skopové, kozí a drůbeží. Obdobně jako u masa hovězího bychom se měli dočkat informací o místu narození hospodářského zvířete, místu jeho odchovu a porážky.

Evropští zákonodárci se rozhodli ponechat v pravomoci členských států, aby si samy rozhodly, které informace by měly být poskytovány v případě potravin prodávaných volně a potravin balených v maloobchodních prostorách. Musí však být zachován princip, že pro tyto potraviny lze jako povinné stanovit pouze1762 small ty informace, které jsou jako povinné vyžadovány u balených potravin. Přímo nařízení pouze stanoví, že u nebalených potravin je povinnou informací informace o přítomnosti alergenů.

Nařízení dále pamatuje na prodej potravin nabízených prostřednictvím takzvaných komunikačních prostředků na dálku. V praxi jde hlavně o internetový prodej. Výrobce a obchodník musí poskytnout vymezenou část povinných informací prostřednictvím prostředků podporujících prodej (webové stránky v případě internetového obchodu nebo letáky v případě obchodu uzavíraného telefonicky), případně jiných vhodných prostředků.

Na změnu legislativy se potravináři připravovali s předstihem a stála je statisíce. Uzenářství Chodura náklady na změnu značení svých výrobků vyčíslilo na více než 100 tisíc korun. „V současné době používáme na 150 druhů etiket, přičemž změna jedné stojí v průměru okolo 500 korun. Do výsledné ceny je nutné započítat také náklady na pracovníka, který se celou problematikou již přes rok zabývá,“ uvedl ředitel společnosti Beskydské uzeniny Petr Chodura.

S přípravou nových obalů a etiket firma začala ve spolupráci se svými dodavateli již na podzim 2013 ajak podotýká Chodura, jejich zavádění neprovázely žádné těžkosti. „Většinu údajů, které musejí být podle nové legislativy na potravinách povinně uváděny, již naše etikety obsahovaly, nepotýkali jsme se proto s problémem jak všechny informace na výrobek vměstnat,“ vysvětlil Chodura.

Povinné údaje na balených potravinách

Nařízení stanoví, které údaje musí být na potravině vždy. Jedná se o:

• název potraviny

• seznam složek

• alergeny

• množství určitých složek nebo skupin složek (v případě jejich zdůraznění)

• čisté množství potraviny

• datum minimální trvanlivosti nebo datum použitelnosti

• zvláštní podmínky uchovávání nebo podmínky použití

• jméno nebo obchodní název a adresu provozovatele potravinářského podniku, který je za potraviny odpovědný

• zemi původu nebo místo původu ve vyjmenovaných případech

• návod k použití v případě potraviny, kterou by bez tohoto návodu bylo obtížné odpovídajícím způsobem použít

• u nápojů s obsahem alkoholu vyšším než 1,2 % objemových skutečný obsah alkoholu v procentech objemových

• výživové údaje (2015)

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required