Dobročinná aukce jedinečných deseti skleněných lahví Pilsner Urquell proběhla 4. prosince. Věnovaná suma za jednu vydraženou láhev se pohybuje od 57 do 100 tisíc. Dražitelé si budou moci, stejně jako v předchozích letech, své designové úlovky vlastnoručně naplnit nefiltrovaným ležákem Pilsner Urquell přímo ve sklepích plzeňského pivovaru za asistence staršího obchodního sládka Václava Berky. Benefiční šek s vydraženou částkou pak převezme od Plzeňského Prazdroje v příštím týdnu při slavnostním předání v Tančícím domě vedení Centra společně se zakladatelem Zdeňkem Svěrákem.
Hlavní myšlenkou aukce je pomoc najít cestu dál životem. Proto dostali možnost navrhnout design letošní lahve mladí čeští sklářští designeři a účastníci soutěže Stanislav Libenský Award 2014. Autorkou vítězného návrhu se stala Miroslava Kupčíková, absolventka oboru Atelier Design skla na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Právě její návrh zaujal odbornou porotu ze všech přihlášených nejvíce, a to díky nevšední technice krakelování. Deset lahví je díky této technice pokryto jemnými prasklinkami a žádné dvě lahve tak nejsou stejné. Návrh Kupčíkové zrealizovali ručně skláři v novoboroské sklárně Ajeto pod dohledem renomovaného designera Larse Kempera, který tak se značkou spolupracoval už po několikáté. Navrhnul totiž design lahví předešlých dvou let.
„Z předvánoční dražby lahví Pilsner Urquell se stala tradice, což nás velmi těší. Jsme rádi, že se už třetím rokem podařilo smysluplně spojit sklářský řemeslný um s českým pivovarnictvím,“ řekl Lukáš Novotný, brand manažer značky Pilsner Urquell.
Tradiční aukce sklářských skvostů navázala na předešlé dva ročníky, které v adventním čase přispěly Centru už více než 1,5 milionem korun.