O-I nejprve v rámci programu optimalizace aktiv, který byl dokončen v roce 2013, investovala do svého závodu v Leerdamu 21 milionů euro. Nyní investuje do výroby černého skla. Půjde o třetí závod společnosti v Evropě schopným vyrábět černé sklo. V roce 2015 představí společnost v černém skle dvě standardní pivní lahve o objemu 33 cl.
Investice do černého skla vychází z důkladného průzkumu trhu, který společnost provedla v USA a evropských zemích, aby zjistila, jak spotřebitelé vnímají u obalových materiálů barvy. Průzkum odhalil potenciál černého skla a ukázal, že zákazníci vnímají skleněné obaly nápojů v černé barvě jako výrazné a tajemné.
Již před pěti lety byla společnost O-I průkopníkem v oblasti černého skla, když vyvinula nový postup, který umožňuje plnou kontrolu a řízení jakosti, flexibilitu i nestandardní objemy produkce. Černé sklo nabízí vynikající světlo i UV ochranu a je recyklovatelné. Některá řešení společně vyvinutá O-I a jejími zákazníky slaví na trhu úspěchy. Například letos v lednu představil americký pivovar MillerCoors své prémiové pivo Miller Fortune v černé skleněné lahvi od O-I. Evropské úspěchy sklízí Hendrick´s gin skotského výrobce William Grant & Sons, stejně jako láhve whisky Edrington společnosti The Black Grouse and Cutty Sark Prohibition, francouzské sekty Belaire Rosé nebo irský likér Carolans od Campari.
„Trend lepšího životního stylu a upřednostňování kvality nad kvantitou si vyžaduje prvotřídní výrobky. Černé sklo je vysoce kvalitním řešením pro všechny, kteří se chtějí obalem odlišit,“ říká Robert Brouwer, Specialty Business Leader v O-I Europe. Evan Williams, ředitel segmentu piva v O- I Europe dodává: „Pivo je skvělý produkt a zaslouží si výjimečný obal. Chceme zvyšovat prestiž značek a odlišovat je od konkurence.“