logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Obal, který prodává

1. července 2014
Nezařazené 0
1052

Protože inovace obalového designu je jedním z nástrojů, který slouží ke zviditelnění značky na trhu, uvedl již první řečník workshopu řadu příkladů z domácího i zahraničních trhů, kdy inovovaný obal vysílá zásadní informace nejen ke spotřebiteli, ale i ke své konkurenci na trhu.

Využíváte dostatečně potenciál obalového designu?

photo 1 FialaTak se ptal se v rámci svého diskusního příspěvku Jiří Fiala, creative director společnosti Fiala &Šebek Visual Communications, a rozebral prozaické téma, co je vlastně dnes in a jsou-li vlastníci ještě schopni vytvořit v rámci zavedené značky novinku. Jeho recept na vytvoření novinky, která značku na trhu zviditelní, spočívá ve spojení dobré intuice a emoce, z čehož lze vydestilovat podstatu úspěchu. Zvláštní pozornost věnoval kategorii alkoholických nápojů, kde se častěji než o produktovou jedná o inovaci obalového designu.

Jmenoval příklady těch úspěšných – od propracované etikety lahví Víno Mikulov Motýl na lahvích až po bag-in-boxy na víno, jejichž konečná podoba má vzhled dámské kabelky. Za dynamičtější označil současný vývoj obalového designu u produktů privátních značek, což ilustroval dobou přebalu značkového výrobku a PL v poměru 2 : 3. „U privátních značek obchodních řetězců je obal hlavním nástrojem pro aktivaci produktu, a také proto se zkracuje doba jejich redesignů z nedávných pěti na dnešní dva roky,“ řekl. Na základě svých zkušeností s tvorbou PL obalů vyšší kategorie dále uvedl, že produkty pod privátní značkou už nepotřebují napodobovat značkové výrobky, protože samy jsou značkou. A obaly některých z nich jsou i oceňovány na mezinárodních obalových fórech. Nárůst jejich trhu je zřejmý především ve Velké Británii či Švýcarsku. Při vývoji PL obalů by měl designér „vizionářsky koukat za roh, ale současně se cítit jako běžný spotřebitel“, dodal Jiří Fiala na závěr své prezentace.

Budoucnost komunikace o barvě

photo 2 LorenzFakt, že barva podvědomě ovlivňuje nákupní rozhodování spotřebitelů, hraje při budování značky důležitou roli. O tom, jak dosáhnout barevné jednotnosti loga firmy se všemi dalšími dokumenty včetně těch, které oslovují potenciální zákazníky, hovořili Malgorzata Lososová Ungrádová, sales managerka společnosti X-Rite, a Jiří Lorenz, manažer systému předtiskové přípravy firmy Panflex. Teoretickou částí, ve které zazněla fakta, že barva sice neexistuje, ale světlo, které ji představuje, z 80 % ovlivňuje vnímání značky a 25 % majitelů značek si stěžuje na opakované problémy s barevnou konzistencí grafiky na svých materiálech, provedla posluchače Malgorzata Ungrádová. Hovořila i o dodržení barevného standardu v marketingových kampaních a digitální inovaci s názvem Pantone Live. Jiří Lorenz pak navázal praktickou částí, ve které představil tento nový barevný standard. Podle jeho slov „je dosažitelný na kterémkoli místě zeměkoule, vhodný pro kteroukoli tiskovou techniku a libovolné podkladové substráty“.

Nebojte se dělat věci jinak

photo 3 ProcházkovaUvést na trh neobvyklý a současně originální i funkční grafický design vyžaduje nejen množství práce, ale také odvahu dělat věci jinak, než je zavedený standard. To, že společnost Kofola ČeskoSlovensko inovacemi žije, potvrdila ve své prezentaci senior brand manažerka tohoto výrobce nápojů Alena Procházková. Ve svém vystoupení uvedla příklady úspěšných produktových inovací, ať už to byla před lety Kofola, první čepovaná značková limonáda na českém trhu, příběh pana UGO, nápad ze sychravého rána – teplý nápoj Natelo – či nejúspěšnější inovace poslední doby, řada dětských nápojů Jupík ověnčená cenami z celosvětových designérských soutěží Pentawards a RedDot. Juraj Demovič, grafický designér ze slovenského studia vizuální komunikace Pergamen, pak doplnil její prezentaci líčením uskutečněných grafických postupů a přidal několik rad pro majitele značek: „Posuzujte a vnímejte, vsaďte na intuici a nebojte se, vytvořte si úzký vztah s designovou agenturou, protože i ona může mít někdy pravdu, a nezapomeňte, že skutečná inovace potřebuje čas nejen na přípravu, ale i na zažití na trhu.“

Šíleně jednoduché

photo 4 KroulikJosef Kroulík, off-trade communication manager ze společnosti Budějovický Budvar, vzpomněl v úvodu svého vystoupení Steva Jobse, který dokázal, že jednoduchost je nejmocnější silou v byznysu. Vysvětlil aplikaci této filozofie na promočním balení pro dvě plechovky piva PardálOVO, které získalo ocenění WorldStar Packaging Awards 2014. Popsal vývoj tohoto balení, které vzniklo ve spolupráci se společností THIMM Packaging a vysvětlil, proč byla na duopack použita právě lepenka, která měla nejen výhodnější cenu, ale bylo ji možné akčně potisknout. Upozornil, že k akčnímu balení plechovek dochází až v prodejně, lepenkový přebal nezakrývá primární balení ani EAN kód. Jako vzorky rozdal posluchačům duopacky míchaného nápoje PardálOVO bezové, uvedené na trh loni v dubnu, které se setkalo se značným zájmem nejen na českém trhu. Bylo vyladěno tak, aby zaujalo spotřebitele z ženské i mužské části populace, komunikační mix byl velmi široký.

Článek připravila Ladislava Caisová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required