logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Podle aktuálního průzkumu společnosti Smithers se letos celosvětově spotřebuje 56,3 milionu tun...
  • Společnost Astron Print, český výrobce POS/POP produktů nejen z vlnité lepenky, uvedla v Praze...
  • Obalový průmysl balancuje na tenké hranici mezi stále přísnějšími regulacemi (PPWR), tlakem na...
  • Německý distributor IT komponent Komsa nově využívá obalové řešení s integrovaným digitálním...
  • Produkty, jež online supermarket Košík.cz nabízí v rámci svojí nové privátní značky Čerstvě...

43 inovací s certifikátem

1. července 2014
Nezařazené 0
1043

Vítěze letos spotřebitelé letos vybírali ze 133 novinek ze 43 potravinářských a drogistických kategorií, což je o pět více než loni. Nově se o přízeň spotřebitelů ucházely třeba potravinové doplňky pro děti a dospělé, které jejich výrobci a distributoři přihlásili do soutěže. A které byly, stejně jako soupeři z dalších kategorií vyjma tabáku, uvedeny na český trh v od září 2012 do konce roku 2013.

Absolutním vítězem je Président

V průběhu večera, se na pódiu střídaly desítky zástupců vítězných společností, odkud si kromě blahopřání organizátora odnesli také pamětní desku s oceněním. Největší radost měla patrně společnost Lactalis CZ, jejíž sýry Président Camembert Le Petit a Président Le Bleu získaly trofej Absolutního vítěze, tedy výrobku se ziskem nejvyššího počtu bodů.

Na vysvětlenou – podkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu agentury STEM/MARK, který proběhl na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů, přičemž výsledný index byl kalkulován na základě celkového dojmu, líbivosti obalu a zkušeností s výrobkem v dané kategorii.

„V rámci průzkumu jsme také zjišťovali nákupní chování spotřebitelů, které jsme mohli porovnat s výsledky z minulých let. Z tohoto srovnání vyplývá, že Češi jsou stejně jako dříve stále velmi vnímaví k výši ceny, slevám a akcím, ale je pro ně také důležitá kvalita výrobku, jeho původ, značka a její tradice,“ uvádí Tomáš Říha, zástupce ředitele STEM/MARK.

Porota si oblíbila netradiční inovace

DSC_1910A aby nebylo pochyb, schválila oprávněnost přihlášených produktů usilovat o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka ještě v předstihu odborná porota, která rovněž rozdělila výrobky do kategorií. Sama navíc vybrala vítěze speciální ceny, ceny poroty, jímž se letos staly v oblasti potravin Zeleninové chipsy Bio cibulové (Lifefood Czech Republic) a v rámci drogistického sortimentu toaletní papír Sanft & Sicher s cestovní ruličkou uprostřed (dm drogerie markt).

Oceněny byly i obalové inovace

To však nebylo jediné inovační překvapení, které letos bodovalo. Ocenění za svůj počin v oblasti designu získala i společnost Fakeer vyrábějící stejnojmenný energetický nápoj v nezaměnitelném obalu. „Fakt, že nás ocenili spotřebitelé, je fenomenální, a samozřejmě tento úspěch budeme chtít dále komunikovat. Logo Volby spotřebitelů se objeví třeba na našich obalech nebo kartonech,“ komentuje výsledek ředitel firmy Richard Němec.

Obalovou novinkou s praktickým využitím si získala spotřebitele i společnost Laktalis CZ s výrobkem Kunínské Čerstvé mléko polotučné. „Jeho kartonový obal zvaný Tetra Top brání průniku světla, a vitaminy obsažené v mléce tak zůstávají mnohem déle zachovány,“ popisuje přednosti výrobku produktová manažerka Ivana Řezáčová. „Najít v kategorii čerstvého mléka něco nového je poměrně složité, o to větší máme radost, že výrobek spotřebitele zaujal,“ dodává.

Mimochodem, sama Bára Štěpánová, která galavečer provází již několik let za sebou, je prý v otázce inovací paradoxně konzervativní. „Nicméně oceněnými výrobky se inspiruji po celý rok a doma je také používáme. Třeba jedna z minulých novinek, tekuté bujony, u nás vyřadila dosud běžně kupované,“ říká moderátorka, které z letošní plejády vítězů učaroval třeba Bohemia Sekt Prestige Chardonnay brut (Bohemia Sekt).

Článek připravila Andrea Votrubová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Nová aplikace EPAL Pallet App usnadňuje správu palet i sledování zboží

Evropská paletová asociace EPAL představila novou webovou aplikaci EPAL Pallet App, která zjednodušuje řízení paletových zásob a digitalizuje logistické procesy. Uživatelům umožňuje efektivně spravovat výměnný pool EPAL palet, sledovat jejich pohyb i tok zboží – a to jak pomocí administrativního dashboardu, tak i přímo ve skladech prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace je plně kompatibilní s novými […]

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required