Laserová technologie, která podle španělské společnosti nabízí nákladově efektivní a ekologickou alternativu k tradičním papírovým nálepkám, pracuje tím způsobem, že odstraní pigment z nepatrné části povrchu ovoce a aplikuje na ni kontrastní kapalinu. To jí umožňuje na povrch ovoce vepsat téměř jakoukoliv formu loga. Pokud se technologie osvědčí, plánuje ji Marks and Spencer využít i na další typy ovoce a zeleniny.
Pomeranč byl jako zkušební ovoce vybrán úmyslně. „Hlavním důvodem zavedení technologie byly velké objemy papírových samolepek, které se používají k označení pomeranče, z důvodu vysokých objemů spotřeby pomerančů ve Velké Británii,“ řekl Jaime Sanfelix, provozní ředitel společnosti Laser Food. „Při použití této technologie namísto papírových nálepek se sníží množství vyprodukovaných emisí CO2 při značení ovoce o 99 %.“
„Tento systém pomáhá jak výrobcům, protože produkty získávají přidanou hodnotu, tak distributorům, protože snižuje náklady na řízení zásob,“ dodává Sanfelix. V neposlední řadě pak dává tento systém plnou záruku o původu zboží, protože značení produktů je permanentní a nedá se snadno přelepit.