Zavedení technologie MuCell EBM je součástí dlouhodobého plánu společnosti Unilever s cílem snížení obalového odpadu na polovinu do roku 2020. Technologie byla vyvinuta ve spolupráci s globálními dodavateli obalů firmy, společnostmi ALPLA a MuCell Extrusion. Z pohledu výroby obalů pro výrobky, jako jsou sprchové gely nebo šampony, představuje technologie pokrok v tom, že využívá plynové bublinky ve střední vrstvě obalu. Tím se sníží hustota plastu i objem využívaného plastu.
„Když se zaměříme na konkrétní čísla, v minulém roce jsme prodali na 33 mil. kusů výrobků Dove, což nám při zavedení této technologie ušetří až 15 %, v přepočtu 275 tun plastu ročně,“ vysvětluje Paul Howells, šéf vývoje a výzkumu obalových technologií společnosti Unilever.
Od ledna 2015 by měla technologie být dostupná i dalším výrobcům. „Vždy jsme hledali nové technologie, které by nám umožnili dosáhnout naší ambice postavit skutečně udržitelný byznys a snížit o polovinu ekologickou stopu. Ve spolupráci s našimi partnery jsme vyvinuli novou technologii, která změní naše portfolio výrobků. Za nás můžeme přispět i sami tím, že tuto technologii zpřístupníme ostatním výrobcům, čímž skutečně můžeme dosáhnout výrazného přínosu. Doufáme, že i ostatní firmy ji začnou využívat,” dodává Howells.