logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Zbývá už jen osm měsíců

30. dubna 2014
Nezařazené 0
826

K tomu je potřeba důkladně se seznámit s nařízením EU č. 1169/2011 a následně na obalu výrobků podle jednotlivých požadavků nového nařízení provést příslušné změny. Pracovní snídani s informacemi na toto téma a praktickým návodem, jak si zajistit hladký průběh procesu změn, uspořádala v únoru brandingová agentura Cocoon Group ve spolupráci s  advokátní kanceláří Ambruz & Dark Deloitte Legal.

Co reálně nařízení přinese?

Jako první na snídani vystoupil Martin Štěpánek z odboru potravinářské výroby a legislativy Ministerstva zemědělství, když vysvětlil, že cílem nařízení je poskytnout konečnému spotřebiteli základ, aby mohl učinit informovaný výběr, tedy aby mohl snadno porozumět informacím o potravině. Ve své přednášce provedl posluchače seznamem povinných údajů dle čl. 9 nového nařízení. Dle požadavků tohoto článku bude muset obal potraviny obsahovat: název potraviny, seznam složek, alergenní látky, množství jednotlivých složek nebo skupin složek, čisté množství potraviny, datum minimální trvanlivosti nebo datum použitelnosti, podmínky uchování potraviny, jméno nebo obchodní název provozovatele potravinářského podniku, ve vybraných případech také zemi původu nebo místo původu potraviny, návod k použití, u nápojů s obsahem nad 1,2 % alkoholu – obsah alkoholu a nový povinný údaj výživové údaje. Posléze podrobně rozebral jednotlivé údaje, ale protože jsou již předmětem předchozího článku tohoto čísla, nebudeme je zde opakovat.

Dále se věnoval problematice vnitrostátních pravidel pro nebalené potraviny v podobě novely zákona o potravinách. Nové znění zákona o potravinách je  nyní projednáváno Poslaneckou sněmovnou. Rovněž připomněl účinnost nařízení č. 1169/2011 od 13. 12. 2014 a v případě povinného deklarování výživových údajů pak od 13. 12. 2016.

Dopady v praxi 

Petr Knebel, právník advokátní kanceláře Ambruz & Dark Deloitte Legal, hovořil o mnoha praktických příkladech a dopadech výše uvedeného nařízení. Vysvětlil to, že primární odpovědnost za informace uvedené o potravině na obale ponese provozovatel potravinářského podniku, jehož jméno či obchodní název budou uvedeny na obale. Dále se také podrobněji zabýval novou povinností uvádět na obale výživové údaje. Protože současně s novým nařízením zůstávají v platnosti některé dosavadní předpisy (např. nařízení o výživových a zdravotních tvrzeních), provozovatelé potravinářských podniků budou muset při balení potravin souběžně vyhovět nárokům celé řady souvisejících předpisů.

DSC_3081Poukázal i na to, že na úpravu obalů bude výrobce potřebovat dobu, která v mnoha případech jistě nebude kratší než dva měsíce a často může trvat i rok a půl, protože zajištění nové podoby obalů vyhovující nejen všem předpisům, ale i marketingovým a jiným cílům nebude jednoduchou záležitostí. Dále dodal, že advokátní kancelář Ambruz & Dark Deloitte Legal, která sleduje vývoj v této oblasti, může zájemce z řad výrobců nejen pravidelně informovat o připravovaných změnách, ale i pomoci s tvorbou nového obalu.

Krocení obalového šimla…

Na závěrečné upozornění Petra Knebla o náročnosti nové úpravy obalů navázala Eva Krejčiříková, busines development director z Cocoon Group a představila projekt na adaptaci stávajících obalů na nové nařízení EU – Legal Packaging Service. Zahrnuje přijetí stávajících obalových dat od výrobce produktu, jejich analýzu, úpravu podle platné legislativy, změnu tiskových dat a jejich předání zpět klientovi upravená a zorganizovaná v bezpečné online databázi. Na zajištění této služby se spojila „pod jednu střechu“ advokátní kancelář Ambruz & Dark Deloitte Legal s mezinárodní brandingovou agenturou Cocoon Group.

„Spojení našich společností je zárukou, že obaly potravin budou kvalitně posouzeny z legislativního i designového hlediska. Potřebné změny na obalech budou pečlivě zapracovány a případné problémy budou řešeny flexibilně. Jsme přesvědčeni, že díky této službě zvládnou provozovatelé potravinářských podniků přizpůsobení se novým pravidlům pro označování potravin hladce.“ uvedla Eva Krejčiříková na závěr semináře.

Článek připravila Ladislava Caisová.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required