logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Innovation Village představila obal, který prodává

29. dubna 2014
Nezařazené 0
1039

Protože inovace obalového designu je jedním z nástrojů, které slouží k zviditelnění značky na trhu, uvedl již první řečník workshopu řadu příkladů z domácího trhu i ze zahraniční, kdy inovovaný obal vysílá zásadní informace nejen ke spotřebiteli, ale i ke své konkurenci na trhu.

Využíváte dostatečně potenciál obalového designu?

Tak se ptal se v rámci svého diskusního příspěvku Jiří Fiala, creative director společnosti Fiala & Šebek Visual Communications a rozebral prozaické téma, co je vlastně dnes in a jsou-li vlastníci ještě schopni vytvořit v rámci zavedené značky novinku. Jeho recept na vytvoření novinky, která značku na trhu zviditelní, spočívá ve spojení dobré intuice a emoce, z čehož lze vydestilovat podstatu úspěchu.

Zvláštní pozornost věnoval kategorii alkoholických nápojů, kde se častěji než o produktovou, jedná o inovaci obalového designu. Jmenoval příklady těch úspěšných – od propracované etikety Vína Mikulov Motýl od společnosti Bohemia Sekt až po bag in boxy na víno, jejichž konečná podoba má vzhled dámské kabelky.

Za dynamičtější označil současný vývoj obalového designu u produktů privátních značek. „U privátních značek obchodních řetězců je obal hlavním nástrojem pro aktivaci produktu,a také proto se zkracuje doba jejich redesignů z nedávných 5 na dnešní 2 roky,“ řekl. Na základě svých zkušeností s tvorbou designu těchto obalů uvedl, že produkty pod privátní značkou už nepotřebují napodobovat značkové výrobky, protože samy jsou značkou.

O tom, jak dosáhnout barevné jednotnosti loga firmy se všemi dalšími dokumenty včetně těch, které oslovují potencionální zákazníky, hovořili Malgorzata Lososová Ungrádová, sales managerka společnosti X-Rite a Jiří Lorenz, manažer systému předtiskové přípravy, firmy Panflex.

V průběhu prezentace také zaznělo, že barva sice neexistuje, ale světlo, které ji představuje, z 80 % ovlivňuje vnímání značky a 25 % majitelů značek si stěžuje na opakované problémy s barevnou konzistencí grafiky na svých materiálech. Nastíněno bylo i možné řešení v podobě Pantone Live.

Šíleně jednoduché

Josef Kroulík, off-trade communication manager ze společnosti Budějovický Budvar vzpomněl v úvodu svého vystoupení Steva Jobse, který dokázal, že jednoduchost je nejmocnější silou v byznysu. Vysvětlil aplikaci této filosofie na promočním balení pro dvě plechovky piva PardálOVO, které získalo ocenění WorldStar Packaging Awards 2014. Popsal vývoj tohoto balení, které vzniklo ve spolupráci se společností THIMM Packaging a vysvětlil, proč byla na duopack použita právě lepenka, která měla nejen výhodnější cenu, ale bylo ji možné akčně potisknout. Upozornil, že k akčnímu balení plechovek dochází až na prodejně a lepenkový přebal nezakrývá primární balení ani EAN kód.

Nebojte se dělat věci jinak

Uvést na trh neobvyklý a současně originální i funkční grafický design vyžaduje nejen množství práce, ale také odvahu dělat věci jinak, než je zavedený standard. To, že společnost Kofola ČeskoSlovensko inovacemi žije, potvrdila ve své prezentaci senior brand manažerka tohoto výrobce nápojů Alena Procházková. Ve svém vystoupení uvedla příklady úspěšných produktových inovací, ať už to byla před lety Kofola, příběh pana UGO, teplý nápoj Natelo či nejúspěšnější inovace poslední doby: řada dětských nápojů Jupík ověnčená cenami z celosvětových designérských soutěží Pentawards a RedDot.

Juraj Demovič, grafický designer ze slovenského studia vizuální komunikace Pergamen, pak doplnil její prezentaci líčením uskutečněných grafických postupů a přidal několik rad pro majitele značek: „Posuzujte a vnímejte, vsaďte na intuici a nebojte se, vytvořte si úzký vztah s designovou agenturou, protože i ona může mít někdy pravdu, a nezapomeňte, že skutečná inovace potřebuje čas nejen na přípravu, ale i na zažití na trhu.“

Článek připravila Ladislava Caisová.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required