logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...
  • Zálohový systém na Slovensku překonává očekávání, míra zpětného sběru obalů je přes 70 %...
  • Rohlik.cz rozšiřuje sortiment privátní značky Yutto o rostlinná mléka Internetový prodejce...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise...
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...

První na italském trhu

20. února 2014
Nezařazené 0
994

Děti patří k nejzranitelnějším a nejchoulostivějším spotřebitelům a jejich jídlo musí být baleno podle extrémně přísných bezpečnostních a hygienických norem. Antiseptické balení umožňuje vyrábět hygienické a trvanlivé produkty, které jsou nejen vysoce výživné, ale chutnají jako čerstvě. Toto balení umožňuje skladování produktů při pokojové teplotě bez potřeby použití konzervačních látek, zpracování v retortách nebo chlazení.

Ze skla do plastu

Výrobní závod v italské Latině, který je druhým největším závodem společnosti Heinz, vyrábí 1,2 milionu skleniček dětské výživy denně. Vyváží je převážně do Spojeného království, nicméně plánuje zvětšovat svůj dosah do Ruska a do Austrálie.

TFA_4830_PPProtože značka Plasmon® používá pouze přírodní ingredience, jako jsou čerstvé ovoce a vybrané libové maso bez jakýchkoli umělých sladidel nebo konzervantů, rozhodujícím požadavkem při zpracování je uchovat původní chuť a vzhled těchto surovin. Zatímco plnění do tradičních uzavíratelných skleniček vyžaduje delší zavařování při nižších teplotách a vakuové uzavírání, což může ovlivnit chuť a barvu, sterilizační proces chrání čerstvost a nutriční obsah a současně brání změně barvy potravinového produktu a zajišťuje maximální hygienu.

Technologie společnosti Bosch se již dvacet let podílejí na nejrůznějších produktech společnost Heinz. Linka TFA 4830, nejmodernější zařízení pro tvarování teplem, sterilní plnění a uzavíraní, nabízí flexibilitu při balení sterilně zpracovaných potravin do 80-, 100- nebo 120gramových plastových vaniček. Je úspornější než začleňování několika strojů pro různé velikosti balení, a navíc snižuje uhlíkovou stopu. Ve společnosti Heinz se vyrobí z jedné role fólie 67 400 kusů 80gramových nádob. Pro vytvoření vaničky je plastová fólie zahřáta a vytvarována do formy. Vaničky jsou pak plněny plnicími stroji s celokovovým pístem a následně jsou uzavřeny plastovým víčkem chránícím před kontaminanty a porušením obsahu. Navrch je nasazeno dodatečné znovuuzavíratelné víčko, aby bylo možné vaničku opět uzavřít a opakovaně používat.

Bezpečnost a přesnost plnění

V porovnání s jinými řešeními dostupnými v průmyslovém odvětví nabízí zařízení TFA 4830 vysokou úroveň bezpečnosti, což bylo pro společnost Heinz při rozhodování klíčové. Zatímco tržní normou je jedna chyba na 10 000 výrobků, na základě požadavku společnosti Heinz se společnost Bosch zavázala k jedné chybě na 30 000 výrobků, což je třikrát větší bezpečnost, než jakou nabízí konkurenční řešení. Dodatečné bezpečnostní prvky zahrnovaly funkce optimalizované pro daný proces, jako je například automatické vypnutí stroje v případě, že v kabině poklesne tlak na úroveň okolního tlaku.

Heinz_9Při 24 vaničkách v každém taktu a 25 taktech za minutu vyrobí zařízení TFA 4830 celkem 600 vaniček za minutu. Tento stroj navíc automaticky mění role s etiketami bez nutnosti zastavit výrobu, takže se zvyšuje užitná doba. Plnicí stroje zajišťují vysoce přesné plnění, které výrazně snižuje ztráty produktu. Nový plastový materiál je na rozdíl od skla nerozbitný, což řeší potřebu bezpečného balení.

Společnost Heinz si pro rychlé druhotné balení zvolila také dopravník, systém pro manipulaci s kelímky Elematic, stroj pro balení do kartonů a stroj pro balení do krabic. Zařízení Elematic 1000 SL balí naplněné uzavřené vaničky do kartonu a umí pracovat se třemi různými výškami kelímků a různými konfiguracemi obalu. Poté zařízení Elematic 6000 EFC umístí kartony do krabic. Díky tomu, že společnost Bosch byla jediným dodavatelem, stačila společnosti Heinz jediná kontaktní osoba pro celou balicí linku, což ušetřilo čas při řízení projektu.

Dusík pro vzhled i chuť

Při ochutnání antisepticky baleného dětského jídla si spotřebitelé všimli, že produkt vypadá i chutná jako čerstvě připravený. Zařízení TFA 4830 totiž začlenilo systém vyplachování volného prostoru v oblasti víčka plynným dusíkem. Tento systém byl specificky vytvořen na míru podle požadavků společnosti Heinz. Zaručuje, že úroveň kyslíku je menší než 1 %, což zajistí, že si např. maso udrží svou červenou barvu a časem nezhnědne. To poskytuje rodičům důvěru v čerstvost a upevňuje pozici společnosti Heinz na italském trhu s dětskou výživou.

TFA_4830_Heizelement„Bylo to v každém případě výhodné řešení nejen pro naši ziskovost, ale také pro zvýšení naší snahy o udržitelnost a posílení naší vedoucí pozice jako inovátora v odvětví balení dětské výživy v Itálii,“ řekl Massimo Zonca, vedoucí skupiny pro globální inovace a realizace obalů společnosti Heinz. „Nyní zvažují i jiné pobočky společnosti Heinz, že zopakují tento úspěch zavedením stejné technologie.“

Oscar za obal

Nový sterilní proces a balení zajistily významné snížení celkové uhlíkové stopy společnosti Heinz a množství použitého materiálu, za což získaly ocenění Oscar de l’Emballage za inovaci. Doslovný překlad této ceny je Oskar za obal. Dříve se pro značku Plasmon® balily dvě uzavíratelné skleničky do jednoho kartonu. Nové řešení společnosti Bosch využívá lehčí plastové vaničky umožňující uložení dvou 80gramových vaniček o dvě další vaničky a jejich zabalení do jednoho kartonu. Je tedy možno zakoupit čtyři vaničky v jednom balení a k dispozici jsou i větší velikosti. Nové plastové vaničky jsou o 89 % lehčí než původní uzavíratelné skleničky, což snižuje množství paliva potřebného k přepravě. Tyto vaničky jsou navíc znovu použitelné a 100% recyklovatelné.

Článek připravila LADISLAVA CAISOVÁ.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required