Firma Promens představila na Luxepacku dózy typu airless s revolučním dávkovačem tekuté kosmetiky Slidissime, založeným na mechanismu touch & slide (dotek a klouznutí). Dotyková pumpička umožňuje aplikaci pouhým klouzavým pohybem prstu, který firma přirovnává k pohlazení. Zatím byla použita ve dvou komerčních aplikacích: luxusní tlustostěnné dóze Diamond 50 ml a jednodušší kompaktní dóze Quartz 50 ml; obě jsou určeny pro pleťové přípravky.
Rakouský výrobce skleněných obalů Stölzle GlassGroup vystavoval loni na Luxepacku poprvé a představil zde například po čtyřech letech zkoušek limitovanou sérii oválných karaf s krystaly Swarovski.
Francouzská Albéa, která obaly vyrábí na jedné produkční lince od vstřikování z preforem až po metalizaci, představila například obal Artist Bubble o velikosti 5–15 ml, potištěný šestibarevným ofsetem, s aplikátorem ve formě hubičky, což je pro tekutou kosmetiku ideální.
Španělská společnost Derprosa představila BOPP fólii Soft Touch ve zlaté a stříbrné barvě s metalickým odstínem a matovým efektem na dotek, který je podle firmy o 50 % výraznější než konkurenční výrobky. Fólie je odolná vůči vodě i alkoholu a její sametový povrch se při používání nestírá.
Francouzská značka kosmetiky Caudalie si zvolila pro své dva výrobky z řady Premium Cru (50ml krém a 15ml oční krém) skleněný airless obal od Lumsonu typu TAG (Techno Airless Glass) systém ve verzi Deluxe se silnějšími stěnami i dnem. Lakované vnitřní stěny mají zlatě metalický efekt, pumpička je stříbrně metalizovaná a čepička průhledná. Konečná úprava byla provedena stříbrným sítotiskem na bílém keramickém povrchu. Lumson rovněž představil nové PE obaly řady Amanda (30 a 50 ml), podobající se průhledností i bariérovými vlastnostmi sklu.
Novinkou byly i krémy proti vráskám značky Maria Galland v nádobkách ze Surlynu od DuPontu. Díky vysoké odolnost tohoto plastu vůči chemikáliím a dalším vlivům může být tato nádobka lisována a plněna kontinuálně bez nutnosti používat pro ochranu obsahu vnitřní kalíšek. Marie Galland tyto nádobky využívá v řadě Soin Silhouette a nově také v exkluzivní řadě Ligne Mille.
Pentawards pro kosmetické obaly
Přejděme nyní k vybraným loňským cenám Pentawards. Za skleněný obal luxusního parfému ve tvaru přesýpacích hodin (Hourglass) získala cenu kosmetická společnost Diptyque-Le Sablier, obal navrhlo francouzské R´ Pure Studio.
Limitovaná série 800 balení Black Crystal Light, navržená francouzskou agenturou Partisan Du Sens pro kosmetickou společnost Lancome ve spolupráci s výrobcem luxusních obalů Baccarat, se otevírá jako okvětní lístky. Luxusní kosmetika Divum od společnosti Suzhou Menard Cosmetics je určena pouze na čínský trh a zejména pro ženy od 25 do 34 let.
Zlatou cenu Pentaward získala rovněž italská značka Ansell za obal série přípravků k péči o tělo Reverse Innovations, dále výrobky Dove Men + Care, jejichž obal navrhla společnost Raison Pure International z USA. Mezi oceněnými byly také obaly na Marc Jacobs Dot od japonského Sayuti Studia, Guerlain Super Aqua od již zmíněného francouzského R´pure Studia nebo flakony Day Birger et Mikkelsen pro dánský módní dům, navržené švédskou společností BAS.
Mezi koncepty (dosud tržně nevyráběnými) zaujaly obaly výrobků The Barbers Gentlemen’s Care od německého studia Soerentibor, využívající víčka ve tvarech knírů.
Článek připravil MIROSLAV DOČKAL.