„Cesta ke spotřebitelům vede zpravidla přes regál v obchodě – a zde se také v budoucnu vyplatí investice,“ říká Martin Hejl, jednatel THIMM Packaging. „Při klesající produktivitě regálů a ploch a také při stoupajících nákladech na zaměstnance v prodejnách lze využít potenciál shelf ready packaging (SRP) pro snížení nákladů a zvýšení výkonu v místě prodeje.“
Výzva spočívá i v neustálém zlepšování stávajících konceptů prodejních obalů s ohledem na zvyšování efektivity manipulace s nimi v logistickém řetězci, minimalizaci nákladů na údržbu regálů a také zlepšování prezentace produktu v regále a zvýšení jejich prodeje. Zde k tomu bylo definováno ze strany iniciativy ECR-Europe pět kritérií, která mají balení SRP splňovat: Easy Opening, Easy Shelf, Easy Shop, Easy Dispose a Easy Identification.
SRP balení podle THIMMu
Dobrým příkladem integrovaného, multifunkčního konceptu řešení je obalový systém THIMM xPOSe I push – shelf ready packaging s integrovaným posuvem zboží. Jeho cílem je zlepšit prezentaci produktu v místě prodeje a tím zvýšit jeho prodej. Zboží je v regále stále dobře viditelné, urovnané a v přímém dosahu zákazníka. Tento systém snižuje náklady na udržování regálu v obchodě na minimum a obaly je možno v regále na sebe navrstvit nebo je integrovat do prodejních displejů. „Společnost Mondeléz využívá THIMM xPOSe I push pro prodej svých čokolád Milka v Německu, Švýcarsku a Rakousku a pro čokoládové tabulky Cadbury ve Velké Británii,“ dodává Hejl.
Integrovaný regálový systém pro posuv zboží
Společnost THIMM vyvinula také integrovaný, k regálu vázaný systém THIMM xPOSe I shelf. Jedná se o posuvový mechanismus v prodejním regále, který je efektivně kombinován s regálovými obaly (SRP). Tento systém se skládá z lišty, která se přilepí na zadní straně regálu a do ní se uchytí posuvné elementy (posouvače). Tyto se dají ve spojení s vodící lištou lehce a dle potřeby posouvat v celém regále a je možné je přizpůsobit šířce vystavovaných výrobků a hloubce regálů.
V samotném prodejním obalu z vlnité lepenky musí být zohledněny pouze otvory a perforace na zadní straně obalu, kterými se posuvný mechanizmus dostane dovnitř obalu a výrobky tlačí na čelní stranu regálu. Otevření obalu (easy open) a naplnění regálu (easy shelf) jsou přitom pro personál prodejny co nejjednodušší. Další péče o regál již zpravidla není nutná. Tímto způsobem je možné v regále velmi efektivně prezentovat nejrůznější skupiny zboží.