
Na konci minulého roku byl globální mlékárenskou skupinou Arla ve Velké Británii představen inovativní obal na nové máslo značky Lurpak vyrobené podle tradiční receptury pomalu stloukaného másla. Nejen samotný výrobek, ale i obal, je reakcí na současný trh, kde je stále větší poptávka po kvalitních farmářských produktech.
Nové máslo se prodává pod označením Slow Churned Butter (pomalu stloukané máslo) a je vyráběné po malých dávkách. Poprvé se ve zbrusu novém obalu objevilo v listopadu minulého roku v Británii. „Nový produkt přesně odpovídá směřování firmy Lurpak, která si buduje pověst značky pro milovníky dobrého jídla,“ říká Shaun Jones, šéf realizačního týmu v designerské agentuře Pearlfisher. „Nový obal jasně poukazuje na to, že máslo od společnosti Lurpak je kvalitní a něčím výjimečné, čímž jasně cílí na náročné zákazníky.“
Náročnost vývoje nového obalu
Jedním z hlavních úkolů pro designéry obalu bylo zajistit, aby produkt v obchodě jasně vyčníval mezi tradičními papírovými a plastovými obaly másla. Obal měl také zaručit vysokou míru ochrany produktu před vnějšími vlivy a přitom být v souladu s firemní vizí, aby v roce 2020 byly všechny obaly skupiny Arla 100% recyklovatelné.
Obal má vzhled tradičního kovového tácku s poklopem, který se dá koupit v každých domácích potřebách, který ovšem z mnoha evropských stolů v minulých letech vymizel. Stříbrný lesk, oblý tvar a embosované logo společnosti na boční i horní straně obalu vysílá mezi zákazníky jasný signál, že se jedná o prémiový produkt. Samotné máslo je navíc zabaleno v papírovém obalu, který zajišťuje čerstvost a další ochranu másla před poškozením při zachování přírodního vzhledu obalu.