Dopolední konferenční sekci odstartoval ekonom Tomáš Sedláček prezentací s názvem Ekonomika trpí maniodepresí. Jeho kombinace biblických příběhů, ekonomických faktorů, lékařských diagnóz, životních situací a odkazů na populární filmová díla, vybízela ke smíchu i zamyšlení a Sedláček proto oprávněně odcházel od řečnického pultu za bouřlivého potlesku.
Kongresu se však neúčastnili jen odborníci z České republiky či Slovenska, ale i ze světa. Jedním z hlavních hostů kongresu OBALKO byl Eef de Ferrante, generální ředitel asociace AIPIA (Active and Intelligent Packaging Industry Association), který coby druhý mluvčí hovořil o vlivu nových technologií na budoucnost aktivních a inteligentních obalů a přiblížil účastníkům současné i budoucí možnosti jejich využití.
Posledním bodem dopoledního programu byla panelová diskuse na téma Spolupráce a komunikace v obalovém řetězci. Hlavní panelisty tvořilo šest představitelů obalové branže ze společností Madeta, Emco, THIMM Packaging, Viking Mašek, ppm factum a Eko-kom.
Čtyři tematické workshopy nabídly program pro každého
Po obědě byl hlavní konferenční sál rozdělen na dvě části, aby se v odpolední sekci mohly zároveň probírat vždy dvě obalová témata. Ve čtyřech workshopech zaměřených na oblasti Balení potravin a nápojů, Přepravní a exportní balení, Značení a identifikace a Design obalů, vystoupilo dohromady 15 mluvčích, kteří představili technologické inovace ze svých oborů, či příklady obalových řešení z praxe.
V sekci věnované designu byl velký zájem například o prezentaci Marka Grabovského ze společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka věnované tradičním produktům s netradičními obaly. Probírala se i další zásadní témata, například moderní a individuální marketing, výhody a úskalí automatizace, škody na zboží způsobené nekvalitním balením, či problematika vratných obalů v retailové logistice.
„Zaujala mě odbornost přednášek a také zajímavý výběr samotných přednášejících,“ řekla Svetlana Holečková, Branch manažerka ve společnosti KURZ Czech & Slovak a dodala: „Zásadní jsou prezentace trendů ze Západu a zahraniční, protože si myslím, že Česká republika a potažmo i Slovenská jsou v tomto ohledu trochu pozadu a nedívají se tolik dopředu. Největší přínos kongresu proto vidím v otevření očí. Skvělé také je, že zákazníci, tedy odběratelé obalů, mají na kongres vstup zdarma.“
„Nejvíce inspirativní pro nás byly přednášky zaměřené na lahve, takže například přednáška Adriany Ryjáčkové z O-I Sales & Distribution Czech Republic, anebo Marka Grabovského ze společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka,“ prozradila Eva Hendyrchová z pivovaru Ferdinand a dodala: „Díky kongresu OBALKO máme určité nápady do budoucna a navázaly jsme tady několik zajímavých kontaktů.“
Večer byl odstartován bohatý doprovodný program
Pro návštěvníky, kteří si před zahájením kongresu OBALKO stihli zarezervovat místo, byl po konferenční části připraven speciální program v podobě návštěvy showroomů Ferrari a Maserati. Ve stejný čas také probíhal v nedaleké restauraci AvantGarde uvítací cocktail, jehož součástí byla i nevídaná Cooking show, které se coby pomocní kuchaři, zúčastnili dobrovolníci z řad návštěvníků kongresu.
Hlavním bodem večerního programu byl však první Obalový Business Mixer, který vedle dobrého jídla a živé muziky, nabídl hlavně skvělou příležitost pro seznámení se s kolegy z obalového průmyslu. Hudebně večerem provázela skupina Taška Kladno a později hrál k tanci DJ Hardbreakers. Vrcholem večera pak bylo vystoupení skupiny Bboy Academy s jejich Survivals break dance show.
Na druhý den byly připraveny návštěvy dvou výrobních závodů, které jsou v České republice inovativní v oblasti výroby obalů a balicích strojů. Předem přihlášení návštěvníci kongresu se tak podívali buď do provozu obalové společnosti THIMM Packaging nebo na výrobu balicích strojů ve společnosti Viking Mašek. V obou případech se o odborný výklad postarali přímo manažeři navštívených společností.
Další ročník kongresu OBALKO je naplánován na 16. října 2014.
Partneři:
První ročník obalového kongresu OBALKO by se nemohl uskutečnit bez podpory partnerů. Zlatými partnery kongresu se staly společnosti THIMM Packaging, Viking Mašek a Ondrášek Ink-jet System. Stříbrným partnerstvím kongres podpořily společnosti GS1 Czech Republic, a Veletrhy Brno se svými veletrhy Embax a Print Expo. Bronzové partnerství si zvolily společnosti Dataline Technology, O-I Sales & Distribution Czech Republic a PANFLEX.
Speciálním partnery se staly Obchodní tiskárny, Balluff CZ a Lepíky. Workshopy svým partnerstvím podpořily firmy EKOFOL a GABEN. Mediálními partnery kongresu OBALKO byly časopisy Svět balení, Zboží &Prodej, Tovar&Predaj, Systémy logistiky, Info 859 a Marketing & Media.