
Už více než 130 značek v 50 zemích prodává potraviny v obalech Tetra Recart a jejich počet roste každým dnem, protože stále více maloobchodníků a výrobců potravin si cení logistických parametrů tohoto obalu a jeho praktičnost, přírodní vzhled a možnost prezentace značky. Do obalů Tetra Recart se už balí široká škála potravin, mimo jiné zelenina, fazole, rajčata, polévky, omáčky i krmivo pro domácí mazlíčky.
Výraznější prezentace na regálu
Hlavním důvodem rychlého nárůstu obliby těchto obalů je fakt, že Tetra Recart představuje pro maloobchodníky i výrobce dokonalý obal pro sterilované produkty a zároveň výbornou propagaci jejich značek. Díky možnosti potisknout všechny strany nápadnou grafikou upoutávají tyto obaly pozornost, aniž by personál musel trávit čas jejich natáčením směrem ke spotřebiteli.
Tetra Recart také přináší významnou úsporu nákladů, protože díky svému tvaru dokáže ušetřit až 40% prostoru na regálu oproti plechovkám. Snadno otevíratelné a chytře řešené sekundární obaly navíc zkracují čas manipulace na prodejně a vysoký počet balení na jedné paletě zvyšuje efektivitu přepravy.
Christina Hemlin, European Sourcing Manager švédského řetězce ICA, vysvětluje: „Kartonové obaly představují velmi efektivní řešení v celém dodavatelském řetězci, počínaje dopravou a skladováním a konče vystavením na regálech v prodejně. Kromě toho vedou i ke snížení počtu poškozených výrobků.”
Ekologický obal
Lehký a prostorově efektivní obal přináší maloobchodníkům výhody v celém dodavatelském řetězci. Pro stejné množství výrobku je spotřebováno méně obalového materiálu, což vede nejen k nákladovým úsporám v logistice, ale také ke snižování emisí CO2. Na jednu paletu je možné umístit až o 18% více obalů než v případě plechovek.
Dalším argumentem pro ekologicky smýšlející spotřebitele je skutečnost, že obal Tetra Recart je vyroben z kartonu s certifikací FSC. Ta prokazuje, že dřevo na výrobu nápojových kartonů pochází z lesů řádně spravovaných v souladu s přísnými ekologickými normami.
Řada studií posuzujících životní cyklus výrobků, provedených v USA, Německu, Francii, Švédsku či Velké Británii ukázala, že obal Tetra Recart má významně nižší (50-70%) uhlíkovou stopu než například plechovky nebo sklenice. To je další silný argument pro používání tohoto obalu v celém dodavatelském řetězci, kde si stále více zákazníků a maloobchodníků stanovuje přísnější cíle z hlediska ochrany klimatu.
Snadno otvíratelný obal
Schopnost reagovat na spotřebitelské trendy je pro maloobchodníky dnes prioritou. Současné trendy akcentují zdraví, bezpečnost potravin a celkovou duševní a fyzickou pohodu spotřebitelů, praktičnost, čerstvost a ekologičnost. Obal Tetra Recart splňuje nároky ve všech těchto oblastech. Výsledky několika spotřebitelských průzkumů ukázaly, že spotřebitelé vnímají Tetra Recart jako atraktivní a praktický obal, který je nositelem image přírodních výrobků a je považován za moderní. K jeho otevření nejsou zapotřebí žádné nástroje a po použití je snadné jej zmáčknout do plochého tvaru tak, aby při třídění a recyklaci zabíral minimum prostoru.
„Naše ankety a výzkumy ukazují, že když jednou začnou spotřebitelé používat kartónové obaly, zůstávají jim věrní. Brzy si uvědomí, že tyto obaly se snadno přenášejí, snadno skladují, snáze se otevírají a snáze se i recyklují,“ říká Thomas Leth, Retail Manager společnosti Tetra Pak.
S rostoucí oblibou Tetra Recart u spotřebitelů, začínají výrobci a maloobchodníci balit do těchto obalů postupně další druhy potravin. Jedním z příkladů je italské zastoupení maloobchodního řetězce COOP, které úspěšně uvedlo na trh omáčku na těstoviny, kterou si doposud lidé tradičně vyráběli sami doma nebo kupovali ve sklenicích. Vzhledem k úspěchu tohoto kroku přidala firma COOP do obalu Tetra Recart další tři výrobkové kategorie a její příklad následovalo deset dalších italských maloobchodních firem.
Více informací o společnosti Tetra Pak najdete na stránce www.tetrapak.com.