logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket Společnost Durst představila na...
  • Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy! V dnešní turbulentní době je nezbytné šetřit...
  • Kostičky vyrobené z recyklovaných plastových lahví? Lego tuto snahu vzdává Výrobce stavebnic...
  • Společnost Elmwood navrhuje rebrand identity značky Alpro Značka rostlinných mléčných výrobků...
  • Coca-Cola nahrádza plastové držiaky za udržateľné obaly na báze vlnitej lepenky Coca-Cola HBC...

Inteligentní balení má silný marketingový potenciál

15. října 2013
Nezařazené 0
1236
Inteligentní balení má silný marketingový potenciál

Co je to aktivní a inteligentní balení? Můžete uvést nějaké příklady aktivních a inteligentních obalových řešení?

Aktivní a inteligentní obalové technologie (A&IP) zapadají do dvou kategorií: Aktivní balení označuje technologické produkty jako jsou indikátory času a teploty (TTI), ochranná opatření proti mikrobům anebo antioxidační ochrana. Inteligentní balení pak zahrnuje například značení pomocí RFID/NFC tagů a senzorů, patří sem například opatření proti padělatelům, QR kódy, či systémy sběru dat, které pomáhají prodejcům a vlastníkům brandů lépe komunikovat se zákazníkem.

Samozřejmě můžete také využít aktivní a inteligentní produkty dohromady, takže TTI může být využito pro monitorování stavu produktu, zatímco RFID pro jeho sledování při putování skrz dodavatelský řetězec. To však není vše co aktivní a inteligentní balení dokáže. Už dnes jsou na trhu nejrůznější inovativní řešení, která podstatně mění vztah mezi produktem, značkou a zákazníkem.

 

Které oblasti obalového průmyslu budou v nejbližších letech nejvíce ovlivněny novými technologiemi?

Nejvíce se nové technologie projeví u balení jídla a nápojů a v balení farmaceutických produktů. Jejich důsledkem by v budoucnosti mohla být například redukce plýtvání, znemožnění padělání či krádeže produktu, anebo vznik chytrého balení, které koncovým zákazníkům přinese snazší a bezpečnější užívání produktu (například uživatelům léků – pozn. redakce). K dalším aplikacím však brzy dojde i v oblasti balení kosmetiky, oblečení a chemikálií. Technologie A&IP jsou velice adaptabilní a mohou být velice snadno implementovány k existujícím obalovým řešením.

 

Ve kterých oblastech obalového průmyslu vidíte největší poptávku po moderních technologiích?

Myslím si, že v nejbližší době zažije největší boom farmacie, protože je v současnosti do značné míry regulována. Sektor potravin má zase obrovský problém s plýtváním a vyhazováním produktů, které jsou naprosto v pořádku, ale musí být vyhozeny kvůli datu spotřeby. Sledování stavu potravin pomocí aktivních a inteligentních obalů tak mohou zásadně prodloužit jejich životnost.

Dalším velkým problémem, se kterým moderní obaly mohou pomoci, je padělání produktů. Jeden z velkých výrobců lihovin už v Asii utrácí více peněz na boji s padělky než na marketingu. Nové technologie, coby opatření, jak být o krok napřed před padělateli, mají v tomto sektoru velkou budoucnost.

 

Někteří z etablovaných výrobců se nechtějí zabývat komplikovaným přechodem k novým obalům a raději nadále využívají časem ověřená obalová řešení, co pro ně může být impulsem změnit svoji rutinu?

Časová náročnost pro implementování aktivních a inteligentních obalových řešení se pohybuje okolo pěti let. To znamená implementaci na všech úrovních obalového řetězce od dodavatelů technologií, přes výrobce obalů a majitele značek až po prodejce.

Potenciální ztráta reputace značky kvůli prodeji zkažených či padělaných produktů je dostatečnou motivací pro firmy moderní obalová řešení adoptovat. Většina velkých výrobců také vidí v takových obalech velký potenciál, poněvadž jejich výrobkům přidávají další dimenzi, která může být dobře marketingově využita. Představte si například potisky, které mění barvy, lahve, které se rozsvítí na tanečním parketu, či balení, která budou umět přehrávat hudbu.

 

Jaké jsou cíle asociace AIPIA?

S více než pětisetčlennou základnou jsme centrální informačním hubem, který podstatně ovlivňuje implementaci a komercionalizaci aktivních a inteligentních obalových technologií. Pomáháme odpovědným lidem pochopit širokou škálu benefitů, které tyto obaly nabízejí. Jsme hlavním zdrojem informací o moderních obalech a svoje aktivity nadále rozšiřujeme.

Více informací o konferenci Obalko, kde bude Eef de Ferrante hovořit, najdete na www.obalko.cz.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket

Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket Společnost Durst představila na letošním Label Expo inovativní systém pro monitorování a správu tiskového zařízení, který za pomoci AI umožňuje efektivní sledování a optimalizaci výkonu tiskáren Durst Tau RSC. Z čeho se Durst Hawk Eye skládá Senzory a snímače: Monitorují parametry, jako je teplota, vlhkost, rychlost tisku, […]

Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy!

Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy! V dnešní turbulentní době je nezbytné šetřit každou korunu. Naše společnost tuto situaci velmi silně vnímá a usiluje o vedení našich zákazníky k novému pohledu na vyřazené a nepotřebné palety, které nejsou odpadem, ale cenným zdrojem materiálu. Většina společností při nákupu palet přikládá velkou váhu korunovým položkám, nicméně přehlížejí […]

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required