logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti? Zvážili jste výhody paletového...
  • Alessandro Pasquale je nově výkonným prezidentem Mattoni 1873, na pozici CEO se posouvá Ondřej...
  • Nestlé představuje nový rostlinný nápoj s moderním designem Nestlé představilo svou nejnovější...
  • Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení Kompletní RFID...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program Organizátor akce...

Inteligentní balení má silný marketingový potenciál

15. října 2013
Nezařazené 0
1211
Inteligentní balení má silný marketingový potenciál

Co je to aktivní a inteligentní balení? Můžete uvést nějaké příklady aktivních a inteligentních obalových řešení?

Aktivní a inteligentní obalové technologie (A&IP) zapadají do dvou kategorií: Aktivní balení označuje technologické produkty jako jsou indikátory času a teploty (TTI), ochranná opatření proti mikrobům anebo antioxidační ochrana. Inteligentní balení pak zahrnuje například značení pomocí RFID/NFC tagů a senzorů, patří sem například opatření proti padělatelům, QR kódy, či systémy sběru dat, které pomáhají prodejcům a vlastníkům brandů lépe komunikovat se zákazníkem.

Samozřejmě můžete také využít aktivní a inteligentní produkty dohromady, takže TTI může být využito pro monitorování stavu produktu, zatímco RFID pro jeho sledování při putování skrz dodavatelský řetězec. To však není vše co aktivní a inteligentní balení dokáže. Už dnes jsou na trhu nejrůznější inovativní řešení, která podstatně mění vztah mezi produktem, značkou a zákazníkem.

 

Které oblasti obalového průmyslu budou v nejbližších letech nejvíce ovlivněny novými technologiemi?

Nejvíce se nové technologie projeví u balení jídla a nápojů a v balení farmaceutických produktů. Jejich důsledkem by v budoucnosti mohla být například redukce plýtvání, znemožnění padělání či krádeže produktu, anebo vznik chytrého balení, které koncovým zákazníkům přinese snazší a bezpečnější užívání produktu (například uživatelům léků – pozn. redakce). K dalším aplikacím však brzy dojde i v oblasti balení kosmetiky, oblečení a chemikálií. Technologie A&IP jsou velice adaptabilní a mohou být velice snadno implementovány k existujícím obalovým řešením.

 

Ve kterých oblastech obalového průmyslu vidíte největší poptávku po moderních technologiích?

Myslím si, že v nejbližší době zažije největší boom farmacie, protože je v současnosti do značné míry regulována. Sektor potravin má zase obrovský problém s plýtváním a vyhazováním produktů, které jsou naprosto v pořádku, ale musí být vyhozeny kvůli datu spotřeby. Sledování stavu potravin pomocí aktivních a inteligentních obalů tak mohou zásadně prodloužit jejich životnost.

Dalším velkým problémem, se kterým moderní obaly mohou pomoci, je padělání produktů. Jeden z velkých výrobců lihovin už v Asii utrácí více peněz na boji s padělky než na marketingu. Nové technologie, coby opatření, jak být o krok napřed před padělateli, mají v tomto sektoru velkou budoucnost.

 

Někteří z etablovaných výrobců se nechtějí zabývat komplikovaným přechodem k novým obalům a raději nadále využívají časem ověřená obalová řešení, co pro ně může být impulsem změnit svoji rutinu?

Časová náročnost pro implementování aktivních a inteligentních obalových řešení se pohybuje okolo pěti let. To znamená implementaci na všech úrovních obalového řetězce od dodavatelů technologií, přes výrobce obalů a majitele značek až po prodejce.

Potenciální ztráta reputace značky kvůli prodeji zkažených či padělaných produktů je dostatečnou motivací pro firmy moderní obalová řešení adoptovat. Většina velkých výrobců také vidí v takových obalech velký potenciál, poněvadž jejich výrobkům přidávají další dimenzi, která může být dobře marketingově využita. Představte si například potisky, které mění barvy, lahve, které se rozsvítí na tanečním parketu, či balení, která budou umět přehrávat hudbu.

 

Jaké jsou cíle asociace AIPIA?

S více než pětisetčlennou základnou jsme centrální informačním hubem, který podstatně ovlivňuje implementaci a komercionalizaci aktivních a inteligentních obalových technologií. Pomáháme odpovědným lidem pochopit širokou škálu benefitů, které tyto obaly nabízejí. Jsme hlavním zdrojem informací o moderních obalech a svoje aktivity nadále rozšiřujeme.

Více informací o konferenci Obalko, kde bude Eef de Ferrante hovořit, najdete na www.obalko.cz.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti?

Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti? Zvážili jste výhody paletového poolingu  v oblasti FMCG v České republice, na Slovensku či v Maďarsku? „Paletový pooling stojí na čtyřech základních pilířích, 1. snižování nákladů na obalové materiály, v našem případě palety, 2. šetří čas, který by musel být věnován správě palet vlastních, 3. zaručuje plynulost dodavatelského řetězce a […]

Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení

Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení Kompletní RFID řešení společnosti Brady Corporation přidělí položkám majetku, zařízení nebo zásobám v jakémkoli průmyslovém prostředí jedinečnou digitální identitu pouhou aplikací etikety. Uživatelé jsou tak schopni identifikovat a lokalizovat položky označené etiketou najednou, z dálky a v reálném čase, aniž by jej měli v dohledu. Seznamte se s kompletním […]

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required