Přepravka CMB byla vyvinuta s úmyslem nahradit stávající nepraktické stohovatelné přepravky a lepenkové krabice, které jsou co do možností opakovaného použití značně limitované. Zákazník, specializovaný výrobce sportovních potřeb, na počátku specifikoval, že nová přepravka musí být skládací s co největším využitelným objemem, bezpečnostním víkem, designem vhodným pro automatické třídičky a bude snadné ji rozložit a složit.
„Nový přepravní obal CMB jsme vyvinuli přímo dle žádosti klienta a brzy se ukázalo, že se jedná o velice univerzální řešení, které by mohlo být využitelné v mnoha různých odvětvích,“ řekl Simon Knights, Regionální obchodní ředitel Schoeller Allibert v regionu UK/Irsko. „Přepravka CMB má všechny výhody pevné stohovatelné přepravky s víkem a vysokou kapacitou. Vedle toho však nabízí řadu dalších výhod.“
Technické inovace CMB
Přepravka CMB má standardní rozměry 600 x 400 x 400 mm a je vybavena připevněným víkem a dalšími bezpečnostními prvky zaručují ochranu před neoprávněnou manipulací s nákladem. Díky strukturovaným stěnám vykazuje přepravka nevídanou pevnost a stejná struktura, ovšem zrcadlově obrácená, je vyrýsovaná také na víku, díky čemuž je víko i při otevření pevně upevněno k tělu přepravky.
Toto designové řešení také znamená, že když jsou otevřené přepravky CMB postaveny na regál vedle sebe, nejsou mezi nimi žádné mezery, kterými by mohly při vychystávání zboží propadnout malé předměty. Díky tomuto kroku jsou nové přepravky stohovatelné i otevřené a díky připevněnému víku nehrozí, že by se boxy CMB zachytily při přepravě na pásech či při manipulaci automatizovanou technikou.
Skladné, pevné a bezpečné
Nový přepravní obal od Schoeller Allibert byl vyvinut tak, aby se dal složit na velikost své základny. Stěny CMB jsou uchyceny jednoduchými západkami, což oproti bedýnkám se skládacími stěnami přináší vyšší pevnost přepravky a snižuje možnost složení bedýnky neopatrným úderem do bočnice.
Vedle snadného rozkládání a skládání je řešení se západkami také mnohem snazší opravit. Zároveň je přepravka na kratší stěně vybavena prostorem pro etikety a na straně druhé prostor pro nálepku a tedy možnost značení obsahu přepravky. Samozřejmostí jsou ergonomická držadla.
Minimum plochy, maximum nákladu
Do CMB je možné bezpečně naložit až 20 kilogramový náklad a v případě více přepravek poskládaných na sebe bezpečně snese náklad až 240 kilogramů (tedy 12 přepravek na sobě). Při transportu může být na jedné paletě na sobě naskládáno pět přepravek a díky tomu je možné dosáhnout až na 2000 litrů využitelného objemu na jedno paletové místo. Při zpětných cestách je možné využít palety stejného rozměru pro přepravu celkového počtu 145 složených CMB.
„Tento design má potenciál stát se standardem pro distribuci v mnoha průmyslových odvětvích. Maximalizuje totiž objem úložných prostor a minimalizuje využití prostoru. Z dlouhodobého hlediska jsou počáteční náklady rychle vyváženy úsporami jak z hlediska skladování, tak z hlediska přepravních nákladů,“ dodává na konec Simon Knight.