logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Podle aktuálního průzkumu společnosti Smithers se letos celosvětově spotřebuje 56,3 milionu tun...
  • Společnost Astron Print, český výrobce POS/POP produktů nejen z vlnité lepenky, uvedla v Praze...
  • Obalový průmysl balancuje na tenké hranici mezi stále přísnějšími regulacemi (PPWR), tlakem na...
  • Německý distributor IT komponent Komsa nově využívá obalové řešení s integrovaným digitálním...
  • Produkty, jež online supermarket Košík.cz nabízí v rámci svojí nové privátní značky Čerstvě...

Preferují karton s uzávěrem

1. října 2013
Nezařazené 0
1395
Preferují karton s uzávěrem

Společnost Tetra Pak v průzkumu českých domácností zjistila, že 27 % dotázaných pije mléko denně. Častěji ho pijí ženy (33 %) než muži (22 %) a lidé ve věku 30–44 let. Nejméně často pijí mléko lidé ve věku 45–59 let (16 %). Dále Tetra Pak zajímalo, jaké jsou faktory ovlivňující výběr mléka spotřebitelů při nákupu v obchodě. Podle značky se častěji vybírá ve velkých městech a podle typů balení nejčastěji v Praze.

Trvanlivé se šroubovým uzávěrem

Celkem 68 % respondentů uvedlo, že při nákupu trvanlivého krabicového mléka dávají přednost praktickému balení se šroubovým uzávěrem. Výhody tohoto typu balení s uzávěry jsou zřejmé, je opakovaně uzavíratelný, uchová senzorické vlastnosti mléka a současně chrání mléko před pachy z lednice. Přitom podle informací GfK, agentury pro výzkum trhu, podíl uzávěrů na trvanlivém mléce, které bylo nakoupeno českými domácnostmi v České republice v roce 2012, byl jen 33 %.

„Spotřebitelský trend, který vyplývá z našeho průzkumu, je v okolních evropských zemích dokonce silnější,“ říká Roman Straka, regionální ředitel pro marketing společnosti Tetra Pak. „Například v Německu, kde je podíl uzávěrů na trvanlivém mléce větší než 90 %, je jedním z nejrozšířenějších obalů pro trvanlivé mléko Tetra Brik ® Aseptic Edge LightCap. Tento typ nového obalu má široký šroubový uzávěr, který umožňuje spotřebiteli snadnou manipulaci s výrobkem a pohodlné nalévání.“

Úsporné a šetrné technologie

Plnící linka Tetra Pak A3 FlexVedle spotřebitelských preferencí je snižování nákladů při výrobě a balení mléka druhou velmi důležitou oblastí, na kterou se firma Tetra Pak zaměřuje. Odpovědí na požadavky výrobců je například platforma plnicích linek Tetra Pak® A3 / Flex iLine™. Jejími hlavními přednostmi je kratší doba na instalaci a uvedení do provozu, vyšší kapacita linky, vysoká spolehlivost a flexibilita. Náklady na provoz jsou ve srovnání s linkami předešlé generace nižší až o 30 %.

Novinka v oblasti zpracovatelských řešení je technologie One Step, která zkracuje dobu zpracování trvanlivého mléka ze dvou dnů na pouhých několik hodin, čímž snižuje provozní náklady až o 50 %. Inovace této technologie spočívá ve spojení tepelného ošetření, odstředění a standardizace do jediného kroku, což značně zjednodušuje a urychluje výrobní proces.

Klasické i ochucené

Čísla ukazují, že v roce 2012 průměrný spotřebitel (celosvětově) zkonzumoval 19,5 litru mléka, ale pouze dva litry ochuceného mléka. Největšími spotřebiteli ochuceného mléka jsou asijské země spolu s Brazílií. Čína, Jižní Asie a Jihovýchodní Asie konzumují více než polovinu celosvětového objemu ochuceného mléka. Ačkoliv v České republice spotřeba ochuceného mléka v loňském roce vzrostla o celou třetinu, jeho spotřeba významně zaostává a je jednou z nejnižších v celé Evropě. Průměrný Čech zkonzumuje 0,6 l ochuceného mléka za rok. Celkově se podle výzkumu společnosti Tetra Pak v České republice v roce 2012 vypilo 6,3 mil. litrů ochuceného mléka oproti 516 mil. litrům bílého mléka. Společnost Tetra Pak očekává, že v letech 2013–2015 dosáhne složená roční míra růstu u ochuceného mléka 4,1 %, tedy většího růstu, než jakého za stejné období dosáhne klasické bílé mléko (1,7 %) i celý segment tekutých mléčných výrobků (2,4 %). Je tedy patrné, že kategorie ochuceného mléka bude patřit k nejdynamičtěji rostoucím mléčným kategoriím.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Nová aplikace EPAL Pallet App usnadňuje správu palet i sledování zboží

Evropská paletová asociace EPAL představila novou webovou aplikaci EPAL Pallet App, která zjednodušuje řízení paletových zásob a digitalizuje logistické procesy. Uživatelům umožňuje efektivně spravovat výměnný pool EPAL palet, sledovat jejich pohyb i tok zboží – a to jak pomocí administrativního dashboardu, tak i přímo ve skladech prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace je plně kompatibilní s novými […]

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required