Jako jeden z nejvýznamnějších evropských specializovaných veletrhů v oblasti balení hostil FachPack i letos specialisty z oboru balení ze sousedních zemí. Celkem 21 % zahraničních hostů přijelo především z Rakouska, České republiky, Švýcarska, Nizozemska, Itálie a Polska.
Kdo a co vystavoval?
Na veletrhu FachPack 2013 vystavovalo 1446 firem, 285 z nich poprvé. Jako vždy bylo silně zastoupeno německé obalové hospodářství, tentokrát 1040 firmami. Celkem 400 vystavovatelů (28 %) přijelo do Norimberku převážně ze sousedních zemí – z Nizozemska (57), Itálie (54), Švýcarska (43), České republiky (42) a Rakouska (35).
Specialitou veletrhu byly opět produkty a služby napříč celým procesním řetězcem balení: v oblasti obalů (678 vystavovatelů), balicí techniky (531), zušlechťování obalových materiálů (219) a logistiky (386). Protože se však veletrhu FachPack zúčastnilo „jen“ 1446 vystavovatelů, znamená to, že dobrá třetina převážně středně velkých firem prezentovala produkty a služby v několika segmentech procesního řetězce balení.
O co byl zájem?
„Především u balicích strojů pro segmenty food a nonfood v Norimberku vše naznačovalo, že firmy mají zájem investovat. Mnozí zákazníci si také vyžádali konkrétní nabídky. Ještě nikdy náš stánek nenavštívilo tolik zákazníků z Polska. Postrádali jsme však některé dodavatele pro automobilový průmysl,“ uvedla např. vedoucí prodeje Illig Maschinenbau GmbH & Co. KG, z Heilbronnu.
„Dokládají to i výsledky ankety nezávislého výzkumu,“ potvrdila Heike Slotta, ředitelka veletrhu, a dodala, že dodavatelé pro automobilový průmysl přešlapují nyní na místě a balení prováděné ve mzdě se přesouvá směrem na východ. Naopak zvýšenému zájmu se podle ní letos těšily oblasti tisku/papíru/lepenky a chemického průmyslu. Výrazně stoupl podíl odborníků z úseku odbytu a prodeje, což vysvětluje množství poptávek od firem, které mají zájem investovat.“
Pořadí oborů, ze kterých přicházeli návštěvníci veletrhu, bylo následující: tisk/papír/lepenka, potraviny/pochutiny, služby, plasty, chemie, strojírenství, léčiva/kosmetika, elektrické spotřebiče a jejich komponenty, obalová logistika a balení ve mzdě, zpracování kovů, dodávky pro automobilový průmysl a spotřební zboží.
PackBox s vyšší návštěvností
Letošního fóra PackBox se zúčastnilo 3635 posluchačů, což je zhruba o tisíc více než minulý rok. Jeho tématy byly inspirace, inovace a informace. Hodně se diskutovalo např. téma „gender packaging“, tedy o obalech v závislosti na pohlaví, což dnes představuje určitý trend v oblasti obalového designu.
Dobrou návštěvnost měl také blok zaměřený na kariéru v obalovém průmyslu, který studenti, budoucí obaloví inženýři, designéři a logistici, ale také ti, kteří do obalového průmyslu přicházejí z jiných oborů, využili k tomu, aby se informovali u personálních poradců se zkušenostmi v oboru, jaké jsou jejich profesní vyhlídky či možnosti dalšího vzdělávání a kvalifikace v obalovém průmyslu.
Obal jako kult…
Již 20. ročník veletrhu FachPack proběhl v optimistické náladě. Německá cena za obal slavila v jeho průběhu své jubileum (50 let) a vybrala vítěze mezi 232 inovativními řešeními z dvanácti zemí.
Svatební šaty z bílého hedvábí a krajky? To bylo včera. Extravagantní nevěsta se ve svůj nejkrásnější den oblékla do vlnité lepenky. A po letech prožitých v manželství ozdobila svou předzahrádku lepenkovými zahradními trpaslíky nadměrných rozměrů, zatímco její manžel si v obývacím pokoji připevnil na stěnu parohy z vlnité lepenky – i to to bylo k vidění na letošním veletrhu FachPack.
FachPack 2013
- 34 598 návštěvníků z řad odborníků
- 446 vystavovatelů
- 3635 posluchačů na fóru PackBox